Co wchodzi w skład zestawów elektrycznych do rowerów?
Rowery elektryczne stały się ostatnimi czasy bardzo popularne, gdyż w dużym stopniu ułatwiają życie użytkownikom. Są one wyposażone w napęd elektryczny i to właśnie on odróżnia je od tradycyjnych jednośladów. Większość z nas pewnie myśli, że za poruszanie się roweru odpowiada silnik i bateria. Budowa zestawu elektrycznego w rowerze wygląda jednak nieco inaczej. W skład napędu wchodzi bowiem wiele elementów, które wspomagają pracę rowerzysty. Z czego więc tak naprawdę składa się zestaw elektryczny do roweru i za co odpowiadają poszczególne elementy?
Z czego składa się napęd elektryczny?
Podstawowym elementem napędu elektrycznego w rowerze jest silnik. Znajduje się on w piaście koła i można go umieścić zarówno z przodu, jak i z tyłu. Zestaw elektryczny nie może się także obejść bez baterii. Najlepsze profesjonalne napędy powinny być zaopatrzone w markowe baterie litowo-jonowe. W zestawach nie może również zabraknąć manetki gazowej kciukowej lub typu twist oraz zestawu przewodów, które mają za zadanie połączyć wszystkie podzespoły. Napędy posiadają także sterowniki do silników, które regulują szybkość wirowania. Nowoczesne zestawy elektryczne do rowerów są również wyposażone w kontroler, sensor PAS oraz wyświetlacz LCD, w których możliwe jest zastosowanie kilku funkcji prędkości, wyświetlanie pomiaru dystansu, czy temperatury. Tak skonstruowane zestawy elektryczne do rowerów są odpowiednio zabezpieczone, dzięki czemu rowerem elektrycznym można poruszać się w każdych warunkach pogodowych. Niektóre firmy oferują także dodatkowe wyposażenie, jakim mogą być narzędzia i instrukcja do samodzielnego montażu, wideo instruktażowe, czy ładowarka do baterii.
Na co zwracać uwagę przy zakupie zestawu elektrycznego do roweru?
Wybierając zestaw elektryczny do roweru powinniśmy skupić się przede wszystkim na sposobie jego montażu. Można go bowiem montować zarówno na przednim, jak i tylnym kole lub w centralnym miejscu roweru. Centralny silnik łączy w sobie zalety wszystkich modeli.
Jak mówi specjalista z firmy elektrycznenapedy.pl: ,,Pozwoli on na wjazd na najbardziej strome zbocza, gdyż wraz z tylną przerzutką moment obrotowy przekazywany jest na tylne koło. Dodatkowo silnik centralny charakteryzuje się idealnym rozkładem masy."
Jeśli chodzi o napęd elektryczny tylny to jest on doskonały dla osób, które poruszają się po bezdrożach i mokrej nawierzchni, gdyż minimalizuje on możliwość poślizgnięcia. Silnik zamontowany na tylne koło daje wrażenie, jakbyśmy cały czas poruszali się z wiatrem w plecy. Napęd przedni natomiast idealnie rozkłada masę i jest zdecydowanie prościej zbudowany od pozostałych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana