Artykuł sponsorowany

Co zrobić z nadwyżkami produkcyjnymi?

Co zrobić z nadwyżkami produkcyjnymi?

Nadwyżki towarów to problem, który może spotkać przedsiębiorstwa z praktycznie każdej branży. Niekiedy wynika on z błędnego planowania produkcji, innymi razem zależy od czynników zupełnie niezależnych od producenta, np. losowych wydarzeń, które wpływają na popyt na dany produkt. Niezależnie od przyczyn, zalegającego towaru warto jak najszybciej się pozbyć, by nie ponosić kosztów jego magazynowania. Jak to zrobić?

Akcje promocyjne

Jednym z najchętniej wybieranych przez producentów sposobów zbycia zalegającego na magazynie towaru jest zorganizowanie różnego rodzaju akcji promocyjnych. Zazwyczaj polegają one na znacznej obniżce standardowej ceny, innym modelem jest sprzedawanie kompletów produktów, np. dwóch w cenie jednego, bądź dołączenie zalegającego towaru do innych produktów (np. przy zakupie zeszytu klient otrzymuje długopis z nadwyżki).

Przeczytaj również: Jakie maszyny są wykorzystywane do rozładunku towarów wielkogabarytowych?

Dział outlet

Podobnym sposobem jest utworzenie w ramach firmy działu outlet, gdzie trafią wszystkie produkty, których nie udało się zbyć w ramach zwykłej sprzedaży – one również sprzedawane są po niższych cenach. Działy outlet, w przeciwieństwie do akcji promocyjnych mają charakter stały, dlatego zwykle powstają w strukturach firm, które często stykają się z problemem nadwyżek – takich jak marki odzieżowe lub specjalizujące się w produkcji elektroniki.

Przeczytaj również: Przygotowanie zgłoszenia celnego - etapy postępowania

Minusem obu tych rozwiązań jest fakt, że sprzedaż zalegającego towaru wymaga zaangażowania w ten proces zespołów pracowników, a także wdrożenia strategii marketingowych. W wielu przypadkach zwrot kosztów może okazać się minimalny, dlatego coraz częściej firmy korzystają z innego rozwiązania, jakim jest sprzedaż stoku magazynowego zewnętrznej firmie, takiej jak Maxx10Group.

Przeczytaj również: Jak działają składy celne?

Sprzedaż stoku

Sprzedaż stoku magazynowego, czyli hurtowej ilości zalegającego towaru w wielu przypadkach jest dużo bardziej opłacalna dla przedsiębiorstwa. Dlaczego? Przede wszystkim – stoki wyprzedawane są w całości, co oznacza szybkie uwolnienie zamrożonych do tej pory aktywów. Innymi słowy, poniesione koszty produkcji zwracają się, a uzyskane fundusze można przeznaczyć na produkcję nowych towarów do zwykłe sprzedaży. Ponadto od razu zostaje zwolniona zostaje cała przestrzeń magazynowa zajmowana przez stoki, co również pozwala zminimalizowanie kosztów magazynowania. Bardzo ważne jest, że sprzedaż stoku do zewnętrznej firmy pozwala wyeliminować koszty występujące przy organizowaniu akcji promocyjnych czy prowadzeniu outletu, a zatem zatrudnienia pracowników oraz wdrażania strategii.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.