Co zrobić z nadwyżkami produkcyjnymi?
Nadwyżki towarów to problem, który może spotkać przedsiębiorstwa z praktycznie każdej branży. Niekiedy wynika on z błędnego planowania produkcji, innymi razem zależy od czynników zupełnie niezależnych od producenta, np. losowych wydarzeń, które wpływają na popyt na dany produkt. Niezależnie od przyczyn, zalegającego towaru warto jak najszybciej się pozbyć, by nie ponosić kosztów jego magazynowania. Jak to zrobić?
Akcje promocyjne
Jednym z najchętniej wybieranych przez producentów sposobów zbycia zalegającego na magazynie towaru jest zorganizowanie różnego rodzaju akcji promocyjnych. Zazwyczaj polegają one na znacznej obniżce standardowej ceny, innym modelem jest sprzedawanie kompletów produktów, np. dwóch w cenie jednego, bądź dołączenie zalegającego towaru do innych produktów (np. przy zakupie zeszytu klient otrzymuje długopis z nadwyżki).
Przeczytaj również: Jakie maszyny są wykorzystywane do rozładunku towarów wielkogabarytowych?
Dział outlet
Podobnym sposobem jest utworzenie w ramach firmy działu outlet, gdzie trafią wszystkie produkty, których nie udało się zbyć w ramach zwykłej sprzedaży – one również sprzedawane są po niższych cenach. Działy outlet, w przeciwieństwie do akcji promocyjnych mają charakter stały, dlatego zwykle powstają w strukturach firm, które często stykają się z problemem nadwyżek – takich jak marki odzieżowe lub specjalizujące się w produkcji elektroniki.
Przeczytaj również: Przygotowanie zgłoszenia celnego - etapy postępowania
Minusem obu tych rozwiązań jest fakt, że sprzedaż zalegającego towaru wymaga zaangażowania w ten proces zespołów pracowników, a także wdrożenia strategii marketingowych. W wielu przypadkach zwrot kosztów może okazać się minimalny, dlatego coraz częściej firmy korzystają z innego rozwiązania, jakim jest sprzedaż stoku magazynowego zewnętrznej firmie, takiej jak Maxx10Group.
Przeczytaj również: Jak działają składy celne?
Sprzedaż stoku
Sprzedaż stoku magazynowego, czyli hurtowej ilości zalegającego towaru w wielu przypadkach jest dużo bardziej opłacalna dla przedsiębiorstwa. Dlaczego? Przede wszystkim – stoki wyprzedawane są w całości, co oznacza szybkie uwolnienie zamrożonych do tej pory aktywów. Innymi słowy, poniesione koszty produkcji zwracają się, a uzyskane fundusze można przeznaczyć na produkcję nowych towarów do zwykłe sprzedaży. Ponadto od razu zostaje zwolniona zostaje cała przestrzeń magazynowa zajmowana przez stoki, co również pozwala zminimalizowanie kosztów magazynowania. Bardzo ważne jest, że sprzedaż stoku do zewnętrznej firmy pozwala wyeliminować koszty występujące przy organizowaniu akcji promocyjnych czy prowadzeniu outletu, a zatem zatrudnienia pracowników oraz wdrażania strategii.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana