Czy transmisje sprzedażowe stanowią przyszłość zakupów online?
Wraz z rozwojem technologii marketing internetowy otrzymuje coraz to nowsze rozwiązania pozwalające podnosić sprzedaż produktów. Jedną z ciekawszych innowacji jest wykorzystanie streamingu danych do sprzedaży produktów w czasie rzeczywistym. Mowa tutaj o tzw. transmisjach sprzedażowych. Dowiedz się czym one są i w jaki sposób mogą one wpłynąć na przyszły kształt rynku zakupów online?
Czym są transmisje sprzedażowe?
Transmisje online to w dzisiejszych czasach powszechnie dostępna usługa – umożliwiają je najważniejsze na rynku aplikacje społecznościowe. Generalna zasada jest banalnie prosta – podczas transmisji na żywo prowadzący transmisję sprzedawca prezentuje swoje produkty, natomiast widzowie mogą je kupować za pośrednictwem komunikatów na czacie.
Rozwiązanie to cieszy się obecnie bardzo dużą popularnością w krajach azjatyckich i stopniowo zyskuje coraz większe uznanie również na rynku europejskim. Jedną z przyczyn upowszechnienia się transmisji sprzedażowych była pandemia i spowodowane przez nią lockdowny – sytuacja ta zmusił wiele sklepów stacjonarnych do ograniczenia działalności i zamknęła klientów w domach. Transmisje sprzedażowe stały się rozwiązaniem problemu i swego rodzaju ekwiwalentem zakupów w zwykłym sklepie stacjonarnym. Szczególnie chętnie sięgają po nie firmy działające w branży modowej – np. butiki, producenci biżuterii artystycznej – ale sprawdzą się one również w sprzedaży innych produktów z wyższej półki cenowej, np. elektroniki czy wyposażenia domu, które wymaga zaprezentowania.
Czy transmisje sprzedażowe będą przyszłością zakupów online?
Transmisje sprzedażowe wciąż są zjawiskiem dość nowym w marketingu internetowym, wiele firm oraz klientów nie zdaje sobie sprawy z możliwości jakie daje im streaming. Niemniej już dziś można stwierdzić, że jest bardzo prawdopodobne, iż rozwiązanie to będzie się upowszechniać, a z czasem stanie się normą. Przemawia za tym nie tylko fakt, że taka forma zakupów jest bardzo wygodna, przyjemna i daje wiele korzyści zarówno sprzedawcy, jak i kupującemu, ale równie pojawianie się oprogramowania dedykowanego do tego modelu sprzedaży. Przykładem jest tu serwis Seltu.tv, który umożliwia prowadzenie transmisji w wysokiej jakości, a także automatyzuje przyjmowanie i kompletowanie zamówień, kontrolowanie stanów magazynowych czy przyjmowanie płatności – czyli wszystkie rzeczy, które do tej pory musiał robić sprzedawca. Rozwój tego typu rozwiązań zwiększa szanse na to, że coraz więcej firm będzie korzystać z transmisji do zwiększania sprzedaży i docierania do nowego grona odbiorców.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana