Czym cechuje się szkło perfumeryjne?
Perfumy wybieramy nie tylko poprzez zmysł węchu, ale również wzroku. To, co przyciąga nas w pierwszej kolejności do tego, a nie innego flakonika perfum, to jego opakowanie. Dlatego szkło perfumeryjne powinno cechować się określonymi parametrami, które sprawią, że konsumenci chętniej sięgną po dany wyrób. Czym cechuje się szkło perfumeryjne i dlaczego szkło jest tak często wybierane na opakowania perfum?
Atrakcyjność wizualna
Jak już wspomnieliśmy, perfumy wybieramy również wzrokiem. Nie ma materiału, który prezentuje się lepiej niż szkło. Jest idealnie przezroczyste, gładkie, a jednocześnie może być zabarwione na wiele kolorów, z mniejszą lub większą przejrzystością. To sprawia, że znajdujące się wewnątrz perfumy są albo doskonale widoczne, albo chronione ciemnym szkłem przed szkodliwym działaniem promieniowania słonecznego. Jednocześnie szkło może być formowane w przeróżne kształty, dzięki czemu flakony perfum mogą wyróżniać się nie tylko kolorem, ale również strukturą. Możliwości są niemal nieograniczone.
- Warto również wspomnieć, że szkło jak żaden inny materiał kojarzy się z luksusem. Jeśli wyobrazimy sobie te same perfumy w plastikowym i szklanym opakowaniu, które będą prezentowały się lepiej? Dla konsumenta – zdecydowanie szklane. Nawet jeśli będzie to najprostsza forma i przezroczyste szkło
– dodaje specjalista z firmy Mandoco, producent perfum oraz akcesoriów perfumeryjnych.
Ochrona zawartości
Szkło jest materiałem, które nie wpływa na ostateczne właściwości produktu. W żaden sposób nie zmienia konsystencji, zapachu lub koloru perfum. Gwarantuje szczelność oraz ochronę produktów perfumeryjnych przez wiele lat. W przypadku szkła barwionego na ciemne kolory, produkt znajdujący się w środku jest również chroniony przed negatywnym działaniem promieniowania UV.
Warto wiedzieć, że światło, promieniowanie, a także powietrze, wilgoć oraz temperatura wpływają na pogorszenie się jakości perfum. Szklane i szczelne buteleczki mogą jednak temu zapobiec. Choć dla zachowania ich najwyższej jakości, nawet te w ciemnych i szklanych flakonach warto przechowywać w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu.
Twardość i wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne
Choć szkło jest materiałem kruchym, jego odpowiednie przygotowanie sprawia, że staje się niezwykle twarde i wytrzymałe. Szkło perfumeryjne ma grube ścianki, które doskonale chronią zawartość przed rozlaniem i dostępem powietrza. Trudno taki szklany flakon uszkodzić, nawet jeśli uderzymy go innymi akcesoriami kosmetycznymi lub upuścimy na podłogę. Oczywiście nie zalecamy tego próbować, ponieważ każdy, nawet najtrwalszy materiał może ulec uszkodzeniu. Jeśli jednak zdarzy się to przez przypadek, dobrej jakości szkło perfumeryjne powinno wytrzymać.
W połączeniu ze szczelnością, neutralnością, odpornością na czynniki zewnętrzne oraz atrakcyjnym wyglądem nie ma co się dziwić, że to właśnie szkło jest najczęściej wybierane na materiał do opakowań perfum.
Łatwy recykling
To, dlaczego szkło perfumeryjne wciąż cieszy się większym zainteresowaniem niż opakowania plastikowe, wiąże się również z rosnącą wiedzą społeczeństwa na temat zanieczyszczenia środowiska. Szkło jest materiałem ekologicznym, który może zostać poddany recyklingowi, dodatkowo praktycznie nieskończonemu. Jest cennym surowcem na rynku wtórnym, który może zostać przekształcony w dowolny inny szklany produkt. Jednocześnie szkło kojarzy się ze zdrowiem, ponieważ w szklanych opakowaniach przechowywane są produkty spożywcze.
Popularność szkła wiąże się również z wieloletnim wykorzystaniem tego materiału w produkcji opakowań perfumeryjnych. Perfumy były opakowane w szklane flakony niemal od zawsze – nic więc dziwnego, że kojarzy się z lepszą jakością produktów, w przeciwieństwie do tych pakowanych w bardziej nowoczesny plastik. Szkło będzie z pewnością materiałem wykorzystywanym do produkcji opakowań jeszcze przez wiele lat. A wraz z rosnącym zanieczyszczeniem planety oraz większą świadomością konsumentów, być może zastąpi plastik w wielu branżach, nie tylko w branży kosmetycznej.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana