Artykuł sponsorowany

Dlaczego w wielu krajach na świecie mówi się po hiszpańsku?

Dlaczego w wielu krajach na świecie mówi się po hiszpańsku?

Język hiszpański jest niezwykle popularny, a obecnie posługuje się nim ponad 500 milionów osób. Tak duża powszechność wynika z faktu, że niegdyś Hiszpania stanowiła ogromną potęgę podbijającą nowo odkrytą Amerykę, a obecnie pop kultura z tamtych regionów coraz częściej dociera do Europy. W ilu krajach mówi się w języku hiszpańskim i dlaczego jest on tak popularny?

Rozwój języka hiszpańskiego w okresie kolonijnym

Na tak dużą popularność języka hiszpańskiego wpłynęła ekspansja kolonialna. W XV wieku Hiszpanie byli jednymi z głównych odkrywców nowych lądów, co poskutkowało rozpowszechnieniem rodzimej mowy podróżników również w tamtych rejonach świata. Hiszpanie dotarli aż do terenów obecnych Stanów Zjednoczonych, dlatego współcześnie nawet tam można porozumieć się po hiszpańsku.

Różne odsłony języka hiszpańskiego

Osoby, które nigdy nie miały styczności z językiem hiszpańskim, mogą nie zdawać sobie sprawy, że występuje on w kilku dialektach. Różnica pomiędzy pozornie tym samym językiem używanym w Ameryce Południowej i Hiszpanii jest ogromna, jednak komunikatywna znajomość klasycznego hiszpańskiego pozwala dogadać się w dowolnym miejscu. Co ciekawe, na samym Półwyspie Iberyjskim, oprócz klasycznego kastylijskiego (czyli hiszpańskiego uczonego na kursach) występują także osobne języki, takie jak galicyjski, baskijski czy kataloński.

Hiszpański jest zatem bardzo popularny, ale niekoniecznie w swojej podstawowej formie. Bez względu na wybrany dialekt, język ten cechuje się stosunkowo prostymi zasadami gramatycznymi i wymową, która wielu nacjom nie sprawia żadnego problemu.

W jakich krajach mówi się po hiszpańsku?

Hiszpański jest językiem urzędowym w następujących państwach:

  • Meksyk,
  • Chile,
  • Kolumbia,
  • Argentyna,
  • Peru,
  • Hiszpania,
  • Wenezuela,
  • Gwatemala,
  • Kuba,
  • Ekwador,
  • Honduras,
  • Dominikana,
  • Salwador,
  • Boliwia,
  • Nikaragua,
  • Paragwaj,
  • Kostaryka,
  • Panama,
  • Gwinea Równikowa,
  • Filipiny,
  • Urugwaj,
  • Portoryko.

- Język hiszpański jest wykorzystywany również poza wspomnianymi krajami. W Polsce od kilku lat można zdawać maturę w tym zakresie, a z roku na rok powstaje coraz więcej firm oczekujących od swoich pracowników znajomości dodatkowego języka obcego. W takim przypadku hiszpański stanowi doskonały wybór, który nie tylko wzbogaca CV, lecz także pozwala porozumiewać się w większości krajów na świecie – mówi pracownik szkoły językowej Language Pro-Expert.

Im większe zapotrzebowanie na osoby mówiące po hiszpańsku, tym więcej zainteresowanych tym językiem. Obecnie świat podbijają seriale i filmy kręcone na Półwyspie Iberyjskim i w Meksyku, dzięki którym popularność hiszpańskiego rośnie, a jego miękka, dźwięczna wymowa dociera do większości państw na Ziemi.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.