Artykuł sponsorowany

Jak dobierać oprawy ledowe do pomieszczeń przemysłowych?

Jak dobierać oprawy ledowe do pomieszczeń przemysłowych?

Zakłady i hale przemysłowe wymagają odpowiedniego oświetlenia. Powinno być ono tak dobrane, aby zapewniało dobrą widoczność, która przekłada się komfort i bezpieczeństwo pracy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie opraw LED stanowiących atrakcyjną alternatywę dla tradycyjnych form oświetlenia. Czym one się charakteryzują i jak wybrać optymalne rozwiązanie do danego wnętrza przemysłowego? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym artykule.

Zalety oświetlenia LED

Głównym atutem opraw ledowych jest to, że umożliwiają znaczne obniżenie kosztów eksploatacji. Szacuje się, że zastosowanie technologii LED pozwala zredukować koszty oświetlenia danego obiektu przemysłowego nawet o 80%. Diody LED działają nawet 25 razy dłużej niż zwykłe żarówki i 10 razy dłużej niż oświetlenie halogenowe. Mogą świecić nawet przez 30 000 godzin. Są odporne nawet na niskie temperatury. Oprawy LED umożliwiają uzyskanie dowolnej temperatury barwowej światła i regulowanie natężenie tak, aby było ono optymalnie dostosowane do danego miejsca pracy

Oprawy ledowe są korzystne także z ekologicznego punktu widzenia. Do ich wytwarzania nie wykorzystuje się bowiem szkodliwych substancji. Energooszczędność oświetlenia wpływa na ograniczenie emisji dwutlenku węgla. Dzięki tym właściwościom oprawy LED są bezpieczne zarówno dla ludzi, jak i dla środowiska przyrodniczego.

Dobór oprawy LED – o czym warto pamiętać?

Oprawy ledowe można z powodzeniem wykorzystać w każdym zakładzie przemysłowym, bez względu na wysokości sufitów, warunki higieniczne panujące w danym obiekcie, oraz zapotrzebowanie na oświetlenie. Przy wyborze produktu trzeba mieć na uwadze przeznaczenie konkretnego pomieszczenia. Oprawy LED powinny być przede wszystkim wytrzymałe i odporne na drgania oraz różnego rodzaju uszkodzenia.

Najważniejsze parametry opraw

Wybierając oświetlenie do budynków przemysłowych, warto zwrócić uwagę na kilka ważnych parametrów. Pierwszym z nich jest skuteczność świetlna, którą wyraża się w lumenach na wat (lm/W). Wartość ta określa, jak mocny strumień światła może zostać wygenerowany przy zużyciu 1 wata energii elektrycznej.

Kolejnym parametrami są: czas rozruchu oraz możliwość ściemniania. Określają one możliwość wykorzystania danego źródła światła wraz z nowoczesnymi systemami zarządzania – czujnikami ruchu i światła. Oświetlenie ledowe, w przeciwieństwie do rozwiązań starszej generacji, osiąga pełną moc natychmiast po włączeniu.

Powinniśmy zwrócić uwagę także na żywotność (czas pracy) dla danego poziomu światła. Nie bez znaczenia jest także: CRI (współczynnik oddawania barw) określający, w jaki sposób wytwarzane światło wpływa na odwzorowanie kolorów. Innym parametrem jest barwa światła. W obiektach przemysłowych na ogół wykorzystuje się światło o barwie neutralnej lub zimnej.

Rodzaje opraw LED

Wśród dostępnych na rynku rozwiązań na uwagę zasługują z pewnością oprawy rastowe, wykonane z wysokiej jakości blachy stalowej, malowanej proszkowo. Jak tłumaczy specjalista z firmy Berge: Tego typu oprawy wykazują długą żywotności i zapewniają niski pobór energii elektrycznej. Umożliwiają równomierne rozproszenie światła nawet na dużych powierzchniach.

Oprawy rastowe utrzymane są w odcieniach bieli, dzięki czemu pasują do przestrzeni o różnorodnym przeznaczeniu.

W przypadku obiektów, w których panuje duża wilgoć, wskazane są oprawy hermetyczne. Do ich produkcji wykorzystuje się najwyższej jakości tworzywo, które gwarantuje odporność na działanie wody, a także na różnego rodzaju zanieczyszczenia oraz uszkodzenia. Oprawy hermetyczne zapewniają dużą wydajność świetlną. Można je umieszczać w różnych miejscach, nie tylko na suficie. Są one z powodzeniem wykorzystywane w halach produkcyjnych, magazynach, a także w warsztatach samochodowych. Wybierając oprawy LED, warto korzystać z oferty sprawdzonych firm. Ich pracownicy z pewnością pomogą nam w dobraniu rozwiązania najlepiej dostosowanego do naszych potrzeb.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.