Artykuł sponsorowany

Jak zabezpieczyć papier przed uszkodzeniem?

Jak zabezpieczyć papier przed uszkodzeniem?

Wraz z upływem czasu lub podczas częstego stosowania, dokumenty papierowe mogą ulec zniszczeniu, pognieceniu czy zblednięciu. Zdarza nam się również wylać napój na materiały drukowane. Na szczęście dzięki nowoczesnym technologiom, istnieją skuteczne sposoby na zabezpieczenie papieru. Jakie z nich są najpopularniejsze i warto skorzystania? Sprawdźmy!

Laminowanie/foliowane

Jedną z najpopularniejszych metod zabezpieczenia papieru w drukarniach jest foliowanie do formatu B1. Nazywane również wymiennie laminowaniem, pozwala na skuteczną ochronę materiałów i dokumentów przed zniszczeniem, zabrudzeniem, wilgocią czy niekorzystnymi warunkami chemicznymi i atmosferycznymi. Dzięki foliowaniu, materiały drukowane służą nam o wiele dłużej. Foliować można różnego rodzaju materiały: cenniki, wizytówki, okładki, menu czy kalendarze. Do zabezpieczania papieru tą metodą stosowane są różne folie: błyszczące, matowe, piaskowe oraz satynowe. Usługę taką można zlecić w dobrych zakładach poligraficznych, zajmujących się nie tylko drukiem, ale też jego uszlachetnianiem i zabezpieczaniem, takich jak chociażby Megalak.

Proces foliowania odbywa się "na gorąco”, przy wykorzystaniu do tego celu termofolii polipropylenowej. W momencie zlecenia laminowana nie musimy wiedzieć, którą folię wybrać – warto zapytać o zdanie specjalistę z zakładu uszlachetniania. Największą zaletą foliowania jest skuteczna ochrona i zwiększenie trwałości danego papieru. Dzięki metodzie foliowania wydruki stają się również bardziej atrakcyjne, ponieważ kolory stają się mocniej nasycone.

Lakierowanie UV

Lakierowanie za pomocą promieniowania UV to kolejna metoda zabezpieczania papieru przed zniszczeniem, charakteryzująca się wysokim poziomem ochrony. Lakierowanie to proces, który odbywa się bardzo szybko i umożliwia różne rozwiązania. Możemy na przykład pokryć lakierem całą powierzchnię wydruku lub tylko jego część. Lakierowanie UV zabezpiecza papier przed wilgocią, zniszczeniami i działaniem promieni słonecznych. Poza tym, lakier skutecznie chroni farbę przez utratą nasycenia i ścieraniem. W ciekawy sposób lakierowanie UV "podbija" kolory w wydruku, dzięki czemu zwiększa się jego atrakcyjność wizualna. Opisana wcześniej metoda – laminowanie, może być wykorzystywana do każdego formatu wydruków, nawet tych najmniejszych. Z kolei lakierowanie UV jest najczęściej używane przy większych formatach: plakatach czy banerach reklamowych.

Spraye zabezpieczające papier

Jeszcze jedną metodą, którą można stosować z kolei w domowym zaciszu, jest stosowanie specjalistycznych sprayów do papieru. Tego typu środki chemiczne stosowane są jednak wyłącznie do wydruków atramentowych. Po naniesieniu warstwy specyfiku na papier, tworzy się na nim warstwa zabezpieczająca, która chroni przed brudem, wilgocią, promieniowaniem słonecznym i blaknięciem kolorów. Spray w żaden sposób nie wpływa na kolory, bardzo szybko schnie i jest odporny na promieniowanie UV. Spraye zabezpieczające do papieru możemy kupić za ok. 100 zł w sklepach oferujących akcesoria drukarskie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.