Artykuł sponsorowany

Jakie zadania stoją przed administratorem nieruchomości?

Jakie zadania stoją przed administratorem nieruchomości?

Przed mieszkańcami budynków, takich jak bloki czy kamienice, który razem tworzą wspólnotę mieszkaniową, stoi wiele zadań wymagających czasu, wiedzy i zaplecza technicznego. Dlatego też wspólnoty coraz częściej decydują się na korzystanie z usług profesjonalnych administratorów nieruchomości. Czym jest i jaki zakres obowiązków obejmuje administracja nieruchomości?

Na czym polega administrowanie nieruchomości?

Na wstępie warto zaznaczyć, iż administrator nieruchomości to nie to samo co zarządca nieruchomości. – Tłumaczy specjalista reprezentujący firmę zajmującą się obsługą i zarządzaniem nieruchomościami Adminion Nieruchomości  z Poznania:
O ile ten ostatni wykonuje szerszy zakres czynności związanych z gospodarowaniem majątkiem i optymalizacją jego funkcjonowania, o tyle administrator podporządkowany jest zarządowi wspólnoty i zajmuje się bardziej podstawowymi zadaniami związanymi z bieżącą obsługą nieruchomości. Administrator sprawuje opiekę nad budynkiem i przyległym terenem, całym osiedlem lub jego częścią, dbając o czystość, porządek i dobry stan techniczny instalacji i budynków, a także zajmując się niezbędnymi kwestiami formalnymi związanymi z ewidencją mieszkańców i opłat. O ile administrator podlega zarządowi wspólnoty, który odpowiada za jego działalność, to administratorowi mogą być poporządkowane inne firmy, które obsługują nieruchomość w ramach świadczenia usług porządkowych czy wykonywania prac serwisowych i remontowych.

Zadania administratora nieruchomości

Jakie dokładnie zadania leżą w gestii administratora nieruchomości? Zaliczamy do nich następujące prace:
  • Ewidencja lokatorów i opłat – prowadzenie i aktualizowanie spisu mieszkańców i pobieranie wpłat na podatki, egzekwowanie opłat czynszowych od lokatorów.
  • Dbałość o porządek – nadzór nad czynnościami porządkowymi, np. firmą sprzątającą, zarówno w częściach wspólnych budynku, jak i na posesji, np. w ogrodzie.
  • Bezpośrednia obsługa wspólnoty – organizowanie zebrań, współpraca z zarządem, przyjmowanie skarg, rejestracja zgłoszeń dotyczących awarii instalacji.
  • Kontrola stanu technicznego nieruchomości – monitorowanie i bieżące usuwanie awarii, prowadzenie dokumentacji technicznej, organizacja przeglądów technicznych i prac remontowych oraz konserwacyjnych.
  • Obsługa korespondencji – prowadzenie korespondencji i odpowiedniego dziennika.
  • Uproszczona księgowość i sprawy formalne – gromadzenie, prowadzenie i kontrola nad wykazami bankowymi, dokumentami księgowymi, rejestrem przelewów.
  • Kontrola jakości usług – monitorowanie realizacji umów na dostawę mediów i wywóz nieczystości.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.