Artykuł sponsorowany

Kampania SEO — z jakich elementów się składa?

Kampania SEO — z jakich elementów się składa?

Z czego składa się dobrze rozplanowana kampania SEO? W poniższym artykule przedstawiamy elementy, które doprowadzą Cię do sukcesu w działaniach pozycjonerskich. Dowiedz się, jak rozłożyć poszczególne etapy krok po kroku!

Strategia kampanii

Myśląc o pozycjonowaniu, trzeba zdać sobie sprawę, że jest to proces, którego efekty można najczęściej zauważyć dopiero po pewnym czasie. Dlatego ważne są prawidłowo skoordynowane działania, wsparte odpowiednio dobraną strategią pozycjonowania i konsekwentne prace. Jest to niezmiernie istotne, gdy rozpoczynamy kampanię SEO - należy wówczas uwzględnić ułożenie strategii, jako jedne z pierwszych działań. Taka strategia może obejmować:

  • stworzenie listy słów kluczowych, 

  • analizę konkurencji,

  • optymalizację oraz rozbudowę treści w serwisie (uzupełnienie brakujących, wzbogacenie materiałów o np. zdjęcia, treści video, oraz dodanie nowych sekcji, np. blog czy dodatkowe podstrony kategorii/podkategorii),

  • link building,

  • wzbogacenie linkowania wewnętrznego,

  • upgrade techniczny serwisu.

Analiza konkurencji 

Przy wyznaczaniu konkurencji warto zapytać o nią samego Klienta, mając przy tym świadomość, że konkurencja biznesowa nie zawsze równa się konkurencji SEO. Kolejnym krokiem powinno być samodzielne działanie, które będzie polegało na analizie dostarczonych przez Klienta danych, a także konfrontacji ich z realną sytuacją, którą zbadamy za pomocą narzędzi, takich jak Senuto, Ahrefs czy Silimiar Web. Dzięki wyznaczeniu konkurencji dowiemy się, jakich słów lub fraz kluczowych ona używa, skąd pochodzą linki odsyłające do ich strony, a także w jakim stopniu serwis został zoptymalizowany technicznie.  

Działania on-site 

Tak naprawdę głównym celem optymalizacji on-site jest dopasowanie danej witryny do wymagań użytkowników (należy zadbać o jakość contentu, unikalność treści oraz ich przydatność (helpful content), responsywność strony i UX witryny) oraz robotów Google (tagi meta, linkowanie wewnętrzne, możliwość indeksacji, synteza duplikatów, szybkość strony). Warto również zwrócić uwagę m.in. na: 

  • dokładną optymalizację znaczników <title>, meta description, struktury nagłówków (H1, H2, H3), warstwy tekstowej, adresu URL,

  • odpowiednią kompresję grafik i przypisanie im znaczników alt, 

  • zadbanie o poprawnie zaimplementowany certyfikat SSL,

  • zoptymalizowanie warstwy tekstowej pod kluczowe frazy ustalone na początku strategii.

Działania off-site

Działania off-site SEO są skierowane przede wszystkim na poprawę autorytetu strony w oczach robotów Google za pomocą uzyskania jak największej liczby jakościowych linków, powiązanych tematycznie z witryną. Uznaje się, że liczba jakościowych odnośników (dofollow) jest kluczowym czynnikiem wśród działań off-site. Złotym standardem wśród działań link buildingowych byłoby tworzenie treści, które odbiorcy będą chcieli dzielić się sami w internecie i rozpowszechnienie ich np. za pomocą social mediów. Często wykorzystywaną przy link buildingu praktyką są również artykuły sponsorowane, bądź inne formy płatnych publikacji. 

Nie można zapominać, że na tym etapie nie kończy się proces pozycjonowania. Środowisko internetowe ciągle się zmienia, np. za sprawą aktualizacji algorytmów Google, dlatego należy monitorować witrynę, raportować jej stan i kontrolować na bieżąco wszystkie czynniki, tak aby utrzymać upragnioną wysoką pozycję i z niej nie spaść! 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.