Artykuł sponsorowany

Kiedy opłaca się zlecenie prowadzenia ksiąg przychodów firmie zewnętrznej?

Kiedy opłaca się zlecenie prowadzenia ksiąg przychodów firmie zewnętrznej?

Przy zakładaniu przedsiębiorstwa za każdym razem trzeba określić sposób obsługi księgowej. Prowadzenie ewidencji zdarzeń gospodarczych w firmie jest obowiązkiem każdego przedsiębiorcy, który ma do wyboru kilka opcji. Jedna z nich to stworzenie działu księgowości lub zatrudnienie samodzielnego księgowego. Inną, coraz częściej stosowaną, jest zlecenie prowadzenia ksiąg firmie zewnętrznej. Kiedy jest to dobry pomysł?

Czy warto samodzielnie prowadzić księgowość?

Samodzielnie prowadzenie księgowości przez przedsiębiorcę to nie jest coś, na co każdy może się zdobyć. Szczególnie problemy mogą dotyczyć właścicieli młodych firm. Niekiedy wydaje im się, że w początkowym okresie przychodów i rozchodów jest niewiele i są w stanie nad tym zapanować. Niestety z czasem okazuje się, że nawet proste czynności zabierają cenny czas, który można by było spożytkować na działania związane z budową strategii działania firmy lub na inne pożyteczne rzeczy.

Przeczytaj również: Kiedy warto skorzystać z doradztwa księgowego?

Dlatego zdecydowana większość nowych przedsiębiorców zleca prowadzenie księgowości firmom takim, jak Compo System. Ma to plusy, nie tylko w przypadku młodych przedsiębiorstw, gdzie liczy się każdy wydatek. Wiadomo, że stworzenie działu księgowości, a w nim kilku etatów, generuje ogromne i stałe koszty.

Przeczytaj również: Jak prowadzić księgowość w startupie?

Prowadzenie księgowości przez firmę outsourcingową opłacalne jest zwłaszcza w przypadku niewielkich firm. Przykładowo, za całomiesięczne prowadzenie księgi przychodów i rozchodów trzeba zapłacić kilkaset złotych. Natomiast zatrudnienie pracownika na etat to koszty prawie dziesięć razy większe. Ponadto pojedynczy pracownik w przypadku chorobowego czy inne go rodzaju absencji zostawiłby księgowość firmy w unieruchomieniu, co i tak opanować musiałby inny specjalista. Natomiast tworzenie komórki księgowości złożonej z dwóch etatów to już spory wydatek dla niewielkiej firmy.

Przeczytaj również: Jak sprawdzić, czy księgowa spełnia kryteria C.I.K.?

Jakie zalety ma współpraca z zewnętrzną firmą prowadzącą księgowość?

Prowadzenie księgowości przez zewnętrzną firmę to przede wszystkim pewność, że partner zajmie się kompleksowo sprawami z tym związanymi. Dodatkowo będzie pilnował, by wszystko odbywało się na czas. Przede wszystkim jednak doświadczeni fachowcy merytorycznie przygotują dokumenty, które potrzebne są w urzędzie finansowym i podatkowym, a to, jak uczy doświadczenie, jest bolączką nawet doświadczonych przedsiębiorców.

Przy tym wszystkim najważniejszy jest aspekt finansowy. Wynajęcie specjalistów z biura rachunkowego kosztuje o wiele mniej niż etat księgowego, a poziom usługi nieraz jest o wiele lepszy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.