Artykuł sponsorowany

Monitory dotykowe w handlu. Gdzie sprawdzą się najlepiej?

Monitory dotykowe w handlu. Gdzie sprawdzą się najlepiej?

Monitory dotykowe ostatnio znacznie zyskują na popularności. Wykorzystywane są w wielu branżach, m.in. przemysłowej, medycznej, transportowej, budowlanej, a także w szkolnictwie lub usługach publicznych. Doskonale sprawdzają się także w handlu, gdzie szybka i sprawna obsługa klienta ma niebagatelne znaczenie. Jak działają monitory dotykowe, gdzie sprawdzą się najlepiej i jak wybrać odpowiedni?

Czym są i jak działają monitory dotykowe?

Monitory dotykowe są urządzeniami innowacyjnymi, ale też prostymi i wygodnymi w obsłudze. Dzięki funkcji detekcji dotyku można je obsługiwać palcem lub rysikiem. Mają one też nieograniczone możliwości w zakresie interakcji użytkownika z aplikacją i można je bez problemu implementować w starszych systemach informatycznych bez wymaganej modyfikacji układu treści ekranowej. Wyglądem nie różnią się wiele od zwykłych, nowoczesnych ekranów – ich konstrukcja mechaniczna utrzymana jest w lekkiej stylistyce. Ponadto są ergonomiczne – montaż, łączność czy kalibracja ekranów dotykowych nie stanowią problemu i możemy dzięki nim pożegnać się z wiecznie splątanymi, nieestetycznymi kablami.

Ekrany dotykowe dostępne są w wielu różnych rozmiarach i rozdzielczościach, więc mogą być dostosowane do każdego miejsca pracy – wygospodarowanie miejsca na monitor dotykowy jest mniej problematyczne, niż w przypadku monitora z komputerem stacjonarnym, klawiaturą i urządzeniem wskazującym. Możemy wybierać także spośród różnych technologii i dostosować je do warunków pracy, ponadto posiadają regulację ustawienia ekranu oraz funkcje z zakresu ochrony wzroku, dzięki czemu mogą być używane przez pracowników przez długi czas. Na uwagę zasługuje także fakt, że ekran dotykowy nie pobiera więcej prądu, niż standardowy monitor, więc nie musimy martwić się o to, że nasze rachunki za prąd wzrosną – dodaje specjalista z firmy KAS-TECH we Wrocławiu.

Monitory dotykowe a restauracje i system POS

Ekrany dotykowe doskonale sprawdzają się w restauracjach i wszelkich punktach gastronomicznych. Współpracują z terminalem POS, oprogramowaniem gastronomicznym do obsługi sprzedaży. Dzięki monitorom dotykowym system POS jest w stanie jeszcze bardziej usprawnić i przyspieszyć pracę – np. polecenie zapisane na monitorze przez kelnera podczas przyjmowania zamówienia niemal natychmiast dociera do kucharzy, chociażby w formie zdalnie wydrukowanego paragonu. W gastronomii najlepiej sprawdzą się monitory dotykowe w technologii AccuTouch. Może on być stosowany wszędzie tam, gdzie ekran może wejść w kontakt z wodą i zabrudzeniami (np. podczas obsługi wilgotnymi rękami). Należy jedynie pamiętać, że nie nadają się one do obsługi ostrymi przedmiotami, jak np. długopis, ponieważ wtedy zastosowana w tej technologii warstwa poliestru szybciej się zużyje.

Monitory dotykowe a sklepy i punkty sprzedaży

Ekrany dotykowe świetnie sprawdzają się także w sklepach stacjonarnych, gdzie szybka i sprawna obsługa klienta ma dla niego ogromne znaczenie. Nie bez znaczenia jest także fakt, że monitor dotykowy może z powodzeniem zastąpić i komputer, i kasę fiskalną, przez co zajmuje dużo mniej miejsca i podnosi estetykę sklepu, ale także komfort obsługi klienta. Z poziomu ekranu możemy wykonać wszystkie niezbędne operacje jak np. fakturowanie. Do sklepów i punktów sprzedaży najlepiej nadają się monitory dotykowe w technologii InteliTouch. Ich powierzchnia robocza wykonana jest ze szkła, przez co nawet ewentualne zarysowania ekranu nie wpływają na dotyk. Oprócz tego posiadają automatyczną korektę czułości, która precyzyjnie działa przy małym i średnim zabrudzeniu.

Monitory dotykowe a punkty samoobsługowe

Punkty samoobsługowe przyczyniają się do wzrostu jakości sprzedaży.Jak sama nazwa wskazuje, pozwalają one klientom część zadań wykonać samodzielnie – zważyć towar, zakupić bilet czy złożyć zamówienie bez konieczności oczekiwania w kolejce. Dzięki monitorom dotykowym korzystanie z punktów samoobsługowych jest komfortowe i pozwala zaoszczędzić czas. Najważniejszy jest jednak fakt, że dzięki nim osoby postronne mogą wykonywać operacje zarezerwowane dotychczas dla wyspecjalizowanego personelu. Punkty samoobsługowe wyposażone są zazwyczaj w ekrany dotykowe w technologii APR (Acoustic Pulse Recognition), których obsługa jest nadzwyczaj prosta oraz intuicyjna. Cechuje je wysoka odporność na zabrudzenia i zarysowania, więc mogą być obsługiwane m.in. za pomocą palca, rysiku, długopisu czy karty magnetycznej. Ponadto istnieje możliwość blokady niektórych funkcji monitora przy pomocy odpowiedniej kombinacji klawiszy. Dzięki temu też osoby postronne będą miały dostęp tylko do tych funkcji, które faktycznie chcemy im udostępnić i nie będą mogły np. samodzielnie wyłączyć monitora.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.