Na czym polega crowdfunding inwestycyjny?
Pomysł na atrakcyjny projekt lub nowatorski biznes niestety nie zawsze stanowi prostą drogę do sukcesu. Niezbędne jest dysponowanie odpowiednimi środkami finansowymi, które pozwolą na realizację projektu, a tym samym zaistnienie na konkurencyjnym rynku. Szukanie jednego inwestora może być trudnym i pracochłonnym procesem, dlatego też coraz bardziej popularny w Polsce stał się crowdfunding inwestycyjny. Na czym polega crowdfunding udziałowy? Sprawdźmy.
Czym właściwie jest crowdfunding inwestycyjny?
Crowdfunding w polskim tłumaczeniu oznacza finansowanie społecznościowe, które polega na pozyskiwaniu funduszy przeznaczonych na sfinansowanie projektów za pomocą zbiorek publicznych w serwisach internetowych. Crowdfunding inwestycyjny to jedna z form pozyskiwania kapitału, w ramach której osoby biorące udział w zbiórce, inwestują w daną spółkę i jednocześnie nabywają jej akcje. W efekcie inwestorzy stają się współwłaścicielami spółki oraz uzyskują procent udziału w potencjalnych zyskach, jakie w przyszłości może osiągnąć konkretne przedsiębiorstwo.
W związku z tym crowdfunding udziałowy to ogromna szansa dla osób, które mają nieszablonowy pomysł na rozpoczęcie biznesu, niemniej jednak nie posiadają wystarczających środków finansowych. Co więcej, jeśli uda się zebrać zamierzoną kwotę, kapitałobiorca spółki może przystąpić do realizacji projektu bez ryzyka, ponieważ możliwość utraty kapitału leży wyłącznie po stronie drobnych inwestorów.
Jak uzyskać finansowanie społecznościowe?
Aby zwiększyć szansę na zebranie środków finansowych, przede wszystkim należy jak najlepiej przygotować cały projekt finansowania. Przed przystąpieniem do organizacji zbiórki warto określić, jaki budżet do realizacji pomysłu będzie konieczny. Duże znaczenie ma również dokładne i szczegółowe opisanie celu zbiórki, dlatego na tym etapie warto skorzystać z usług firm, które pomagają w pozyskiwaniu wsparcia finansowego, takich jak Millennials Venture Capital. Specjaliści dodatkowo pomogą w przyciągnięciu uwagi inwestorów, która w znacznym stopniu będzie miała wpływ na finalnie zebraną sumę.
Crowdfunding udziałowy to także dobry moment na zaistnienie danego przedsiębiorstwa w świadomości potencjalnych odbiorców oraz klientów. W związku z tym, że zbiórka ma na celu dotarcie do jak największej liczby inwestorów, już od samego początku budujemy dobrą relację z kontrahentami, a co za tym idzie, możemy wyróżnić się na konkurencyjnym rynku.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana