Od czego zależy lojalność klienta?
Lojalny klient chętniej kupi produkt lub skorzysta z usług Twojej firmy, zamiast szukać analogicznych dóbr u konkurencji. Zachęcony wysoką jakością, prawdopodobnie poleci Cię swoim znajomym. Jak sprawić, by taki scenariusz sprawdził się w przypadku Twojej marki? Wbrew pozorom, nie wystarczy jedynie oferować produktu dobrej jakości. W niniejszym artykule odpowiadamy na pytanie: od czego zależy lojalność klienta i jak sobie ją zapewnić?
Czynniki wpływające na lojalność klienta
Na lojalność odbiorców wpływają: bogata oferta, atrakcyjne zniżki i spersonalizowane newslettery, czyli zaspokojenie ich potrzeb w procesie zakupowym. Twój klient musi czuć się ważny i zadbany. Zatroszcz się o niego, a z pewnością zainteresuje się Twoją ofertą. Wierni klienci, którzy mają dobre doświadczenia zakupowe, z czasem chętniej sięgają po droższe produkty oraz z przyjemnością odkrywają kolejne działy z asortymentu. Aby móc przeprowadzić głębsze analizy, niezbędne jest zgromadzenie odpowiedniej jakości danych dotyczących klienta i jego stopnia przywiązania do Twojej marki. Pracownia Badań Społecznych i Marketingowych SOMA z Torunia oferuje badania satysfakcji i lojalności klienta, które pomogą Ci określić mocne i słabe punkty Twoich relacji z konsumentami. Na podstawie analizy wyników będziesz mógł wprowadzić zmiany, aby zawalczyć o stałego klienta.
Po czym poznać, że klient jest lojalny wobec marki?
Lojalny klient to klient usatysfakcjonowany Twoją ofertą. Ma on do firmy duże zaufanie, wie, że obsługa i produkty mają dobrą jakość, a jego doświadczenie związane z procesem zakupowym jest pozytywne. Czasami trudno jest jednoznacznie określić, czy konsument dokonuje jednorazowego zakupu, czy też z chęcią wróci po kolejne. Nie wiesz, ilu klientów zdecyduje się na regularne korzystanie z Twojej oferty? Przeprowadź ocenę ich zaangażowania! W tym celu stosuje się zaawansowane badania lojalności klienta z wykorzystaniem profesjonalnych metod gromadzenia i analizowania danych.
Zdobycie klienta to pierwszy krok do sukcesu. Jednak równie istotne, a może nawet ważniejsze jest jego utrzymanie. Zadbaj o dobre relacje ze swoimi odbiorcami i zapewnij sobie ich lojalność, zwracając uwagi na czynniki opisane powyżej i ciesz się z wiernych klientów, którzy do Ciebie wracają!
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana