Artykuł sponsorowany

Reklamowe zastosowania druku wielkoformatowego

Reklamowe zastosowania druku wielkoformatowego

Druk odgrywa niezwykle istotną rolę w naszym codziennym funkcjonowaniu. Przez długi czas wykorzystywany wyłącznie produkcji książek i innych materiałów czytelniczych, z czasem rozwinął się i stał technologią powszechnie stosowaną również w innych dziedzinach – między innymi w reklamie. Szczególne znaczenie odgrywa on w wytwarzaniu tak zwanych reklam wielkoformatowych.

Czym jest druk wielkoformatowy?

„Druk wielkoformatowy” to pojęcie dość obszerne, trudno bowiem dokładnie sprecyzować, jakie wymiary musiał mieć format danego nośnika, by mógł on zostać uznany za „wielki”. Generalnie jednak przyjmuje się, że drukiem wielkoformatowym są wszystkie formy druku na nośnikach większych od nośników wykorzystywanych w domowych czy biurowych drukarkach. Dłuższa krawędź nośnika może mieć w takich przypadkach od 50 centymetrów do nawet kilku metrów długości. Ponieważ nośniki takie zazwyczaj muszą być bardzo trwałe i odporne na niesprzyjające warunki pogodowe, wykonuje się je na lepszych gatunkach papieru i przy pomocy specjalnych tuszów.

Zastosowanie druku wielkoformatowego w reklamie

Druk wielkoformatowy znajduje zastosowanie przede wszystkim w promocji wszelkiego rodzaju działalności – korzystają z niego zarówno małe, działające lokalne firmy, jak i duże korporacje. Z jego pomocą reklamuje się produkty właściwie każdego rodzaju, usługi, a także wydarzenia kulturalne czy sportowe. Trudno wyobrazić sobie istnienie reklamy, gdyby nie druk.

- Podstawową formą reklamowego druku wielkoformatowego jest plakat – wyjaśnia przedstawiciel drukarni PrintShop Kuźnia – Możemy zetknąć się z nim właściwie na każdym kroku, zdobi zarówno witryny sklepowe, jak i przystanki komunikacji miejskiej, czy specjalnie przeznaczone do tego typu ekspozycji słupy czy tablice, rozmieszczane we właściwie każdym mieście. To właśnie jedna z najważniejszych zalet plakatu. Jest stosunkowo niewielki, dlatego można go umieścić w wielu różnych miejscach, zwiększając tym samym bazę potencjalnych odbiorców przekazu reklamowego. Ponadto plakaty produkuje się bardzo szybko, są dość tanie i łatwe w montażu i ewentualnej wymianie. A to wszystko powoduje, że są dostępne dla każdego reklamodawcy, niezależnie czy jest to sklep, czy może ogólnokrajowa sieć handlowa.

Druk w reklamie wykorzystywany jest również w wielu innych celach. Przy jego pomocy produkuje się materiały takie jak banery, standy, billboardy ogromne czy też specjalne folie, którymi wyklejane są na przykład witryny czy powierzchnie samochodów firmowych.

Inne zastosowania druku wielkoformatowego

Druk wielkoformatowy może znaleźć również zastosowania poza reklamą. W profesjonalnych drukarniach możemy dokonać również wydruku rysunków technicznych – np. planów budynku. Wydruki tego typu wykonywane są zazwyczaj na papierze o niskiej gramaturze, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie wysokiego poziomu detali. Ponadto druk wielkoformatowy można wykorzystać w produkcji dużych zdjęć, którymi chcemy ozdobić nasze ściany lub również użyć jako reklamy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.