Artykuł sponsorowany

Rola reklamy w funkcjonowaniu firmy

Rola reklamy w funkcjonowaniu firmy

Istnieje wiele sposobów zachęcenia klienta do skorzystania z produktów lub usług danej firmy. Można to osiągnąć stosując zachętę cenową, nie jest to jednak na dłuższą metę opłacalne. Z drugiej strony można zainwestować w wytworzenie dobrych relacji między firmą a klientem – takie działanie nazywamy mianem public relations. Istnieje również trzecia droga, czyli reklama. Jaką rolę odgrywa ona w funkcjonowaniu firmy? Tego dowiemy się z poniższego artykułu.

Dźwignia handlu

Powiedzenie, iż „reklama jest dźwignią handlu” zna chyba każdy. Już w starożytności zdawano sobie sprawę z tego, że powodzenie biznesu zależy od skuteczności w przyciąganiu do siebie potencjalnych klientów. Cel ten osiągano na wiele sposobów. Najwcześniejszą formą reklamy było głośne zachwalanie swoich produktów bądź usług w dużych skupiskach ludzkich. Rzucony na targu okrzyk: „świeże ryby!” znacznie zwiększał szanse kupca na to, że do jego straganu podejdzie więcej osób chcących zakupić jego towar. Za reklamę należy uznać również szyldy, czyli tablice wieszane na frontach budynków, z których przechodnie mogli dowiedzieć się, że w danym miejscu znajduje się sklep, kuźnia bądź karczma. W pewnym momencie reklamą stał się sam produkt – poprzez oznaczenie go swoim imieniem bądź godłem, jego wytwórca mógł sprawić, że informacja o jego działalności trafi do większej ilości potencjalnych klientów, niż on sam byłby w stanie dotrzeć. Z czasem reklama przeszłą niezwykłą ewolucję, pojawiło się w niej mnóstwo nieznanych wcześniej form, między innymi spoty telewizyjne, informacje w prasie czy różnego rodzaju działania marketingowe prowadzone w internecie.
- Wszystkie one funkcjonują tylko w jednym celu – żeby „sprzedać” wizerunek marki i jej produktu i tym samym nakłonić odbiorcę takiego rodzaju przekazu do kupna reklamowego dobra – mówi przedstawiciel firmy Good Gift.
Istnieją różne podejścia do realizacji takiego założenia: niektóre reklamy wykorzystują fakty (np. dobre, potwierdzone testami osiągi reklamowanego samochodu), należą one jednak do mniejszości. Częstszą praktyką jest sterowanie emocjami odbiorcy oraz wytworzenie w nim potrzeb, które można zaspokoić tylko przez kupno danego produktu.

Formy reklamy

Jak zostało wspomniane, reklama przeszła sporo przemian od początku swego istnienia, do czasów obecnych. Wbrew pozorom najpowszechniej spotykana w naszym życiu codziennym nie jest reklama telewizyjna czy prasowa, utożsamiana najmocniej z pojęciem reklamy. - Dużo częściej mamy z nią kontakt poprzez banery reklamowe, billboardy, szyldy czy chociażby gadżety – kubki, długopisy i inne drobiazgi, których nie brakuje w żadnym domu czy biurze. Te ostatnie są szczególną formą reklamy, bowiem ich nośnikiem są przedmioty codziennego użytku. Skuteczność przekazu reklamowego w dużej mierze zależy od ich jakości oraz użyteczności.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.