Artykuł sponsorowany

Szkolenia językowe jako element kreacji wizerunku firmy

Szkolenia językowe jako element kreacji wizerunku firmy

Korzystanie z ofert firm proponujących szkolenia językowe dla przedsiębiorstw to nie tylko znakomita okazja do podniesienia kompetencji pracowników, ale także możliwość wykorzystania tego faktu w komunikacji przedsiębiorstwa ze swoimi klientami i kontrahentami. Kursy językowe dla pracowników mogą stanowić jeden z elementów używanych do kreowania pozytywnego i nowoczesnego wizerunku, który dodatkowo zachęci do kontynuowania lub nawiązania współpracy.

Czy szkolenia językowe można wykorzystać w komunikacji marketingowej firmy?

Dobra znajomość języków obcych jest coraz częściej niezbędnym wymogiem do efektywnej pracy nie tylko dla osób, które muszą funkcjonować w strukturach firm międzynarodowych, ale również w przypadku pracowników odpowiedzialnych za kontakty z klientami i kontrahentami przedsiębiorstwa. Bez biegłego posługiwania się językiem obcym trudno wyobrazić sobie skuteczne zdobywanie nowych informacji, śledzenie rynkowych trendów czy bycie na bieżąco z pojawiającymi się w danej branży produktami i technologiami. Nie wszyscy zdają sobie jednak sprawę, że podnoszenie kompetencji językowych pracowników dzięki współpracy z dobrą szkołą językową to również szansa, którą można wykorzystać przy kształtowaniu wizerunku firmy – tłumaczy przedstawicielka firmy LING Partner, która specjalizuje się w tłumaczeniach i prowadzeniu kursów językowych.

Komunikacja przedsiębiorstwa z rynkiem i klientami to od dawna nie tylko dostarczanie informacji o swoich produktach i usługach czy ich proste reklamowanie. Współczesny przekaz marketingowy to również wiele elementów PR-owych, które łączą się z budowaniem świadomości marki i kreowaniem obrazu przedsiębiorstwa, który podkreśla ważne dla jego klientów i kontrahentów cechy. Najczęściej w tego rodzaju przekazach, poza zwracaniem uwagi na informacje ściśle związane z dziedziną, w której działa firma pojawiają się treści nawiązujące do budowania kompetencji swoich pracowników, czy szerzej bycia organizacją uczącą się.

Wykorzystywanie w swoim przekazie informacji o rozwijaniu potencjału pracowników może wywrzeć na całym otoczeniu firmy bardzo pozytywne wrażenie. Przedsiębiorstwa, które są postrzegane jako innowacyjne, nastawione na rozwój i wspieranie zatrudnionych w nich osób w zdobywaniu i poszerzaniu wiedzy łatwiej mogą nawiązać współpracę z klientami, stawiają się również w lepszej pozycji, jeśli chodzi o przyciąganie pracowników o wysokich kwalifikacjach i chęci do pracy nad sobą. Inwestycja w szkolenia najczęściej prowadzi także do poprawy jakości wykonywanych zadań i dobrze wpływa na motywację personelu.

Korzyści z kursów językowych – co poza korzystnym wizerunkiem?

Wiele korzyści związanych z udziałem pracowników w kursach językowych jest całkiem oczywistych i widocznych na pierwszy rzut oka. Osoby, które potrafią się porozumiewać w obcym języku, będą w stanie nawiązać kontakt z obcojęzycznymi klientami, co w dobie działania na globalnym rynku staje się szczególnie ważne. Pracownicy mówiący innymi językami mogą o wiele skuteczniej pozyskiwać wiedzę i mają szerszy dostęp do informacji fachowych. Dzięki temu o wiele szybciej i łatwiej przyswajają wiedzę, która w innych okolicznościach wymagałaby serii kosztownych i długotrwałych działań. Szkolenia językowe dla firm organizowane we współpracy z renomowaną szkołą językową to jednak również wiele dodatkowych plusów, które rzadziej są brane pod uwagę.

Kursy językowe dla firm to jeden z najlepszych sposobów na podnoszenie kompetencji językowych. Warto jednak pamiętać, że przynoszą one również dodatkowe korzyści. Dla pracowników są dowodem na to, że pracodawca aktywnie wspiera proces podnoszenia kwalifikacji zatrudnionych osób. Stanowią jednocześnie okazję do poprawy zdolności, które można wykorzystać również w obszarach niezwiązanych z pracą – od nawiązywania nowych znajomości, przez łatwiejsze radzenie sobie z komunikacją podczas turystycznych wyjazdów zagranicznych, aż po prostsze poznawanie kultury przez kontakt z literaturą lub filmami.

Dla pracodawcy wysłanie pracowników na kurs językowy to również wiele dodatkowych zysków. Kurs może być traktowany jako element szerszej polityki motywacyjnej i być nagrodą dla osób, które szczególnie się wyróżniają. Współpraca na kursie to jednocześnie okazja do podnoszenia kompetencji społecznych uczestników. „Przy okazji” nauki języka uczą się oni lepiej ze sobą komunikować, zwracają na siebie większą uwagę, a także otrzymują możliwość spojrzenia na wykonywane w pracy obowiązki z zupełnie innej perspektywy.

Planując rozpoczęcie szkoleń językowych, warto nie tylko dobrze określić zakres kompetencji, jakie mają nabyć ich uczestnicy, ale także jednocześnie przygotować strategię wykorzystania tego faktu w działaniach PR-owych, jak również podczas rekrutacji nowych pracowników.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.