Artykuł sponsorowany

Trzy cechy dobrego doradcy podatkowego

Trzy cechy dobrego doradcy podatkowego

Obliczanie wymiaru podatków, ich uiszczanie oraz możliwe sposoby rozliczania się z fiskusem spędzają sen z powiek właścicielom zarówno mniejszych, jak i większych firm. Dlatego rozsądnie jest korzystać z usług doradcy podatkowego. Doradca podatkowy to zawód zaufania publicznego, a osoba pełniąca takie obowiązki ma szerokie kompetencje. Jak wybrać doradcę podatkowego, aby w każdej sytuacji potrafił on służyć swoją pomocą?

Odpowiednie kompetencje

Doradztwo podatkowe wymaga dysponowania szeroką wiedzą z wielu dziedzin. Osoba taka musi być specjalistą zarówno w zakresie finansów, jak i dokładnie znać obowiązujące przepisy prawa.

Dobry doradca podatkowy to taki, który bez problemu przeprowadzi optymalizację podatkową w firmie, dzięki czemu poprawi się jej kondycja finansowa. W jego kompetencjach musi także leżeć reprezentowanie swojego klienta przed wszelkimi organami skarbowymi oraz innymi urzędami. Chcąc zadbać o sposób naliczania i płacenia podatków, powinien także współpracować z innymi specjalistami – w tym z adwokatami i rzeczoznawcami.

Duże doświadczenie

Kompetencje doradcy podatkowego muszą być potwierdzone jego bogatym doświadczeniem. Doskonale, jeżeli miał on do czynienia z doradztwem dotyczącym optymalizacji finansowej firm z różnych branż. Gwarantuje to, że specjalista taki będzie potrafił wesprzeć przedsiębiorstwo w nawet najtrudniejszych sytuacjach.

Im dłużej specjalista zajmuje się doradztwem finansowym, tym lepiej dla firmy. Z całą pewnością będzie on potrafił wdrożyć najskuteczniejsze rozwiązania. Będzie także trzymał rękę na pulsie, jeżeli chodzi o nieustannie zmieniające się przepisy. Pozwoli to uniknąć dotkliwych konsekwencji związanych z niewłaściwym naliczaniem podatków i rozliczaniem się z urzędem skarbowym” – mówi ekspert z Biura Doradztwa Podatkowego L.Sarneckiej.

Specjalista godny zaufania

Doradca podatkowy powinien być osobą godną zaufania. Tylko taki specjalista zapewni, że właściciel firmy nie będzie musiał martwić się o kwestie podatkowe w swojej firmie.

O tym, czy takiemu doradcy można zaufać, decyduje jego profesjonalizm i odpowiedzialność. Powinien zwracać uwagę na najmniejsze detale i dokładnie analizować zaistniałe sytuacje oraz dotyczące ich przepisy. Ponadto musi być skrupulatny, przestrzegać ustalonych terminów i być otwarty na sugestie czy oczekiwania przedsiębiorcy.

Od współpracy z doradcą podatkowym zależy powodzenie wielu przedsięwzięć realizowanych w firmie oraz jej ogólna kondycja finansowa. Dlatego wybierając takiego specjalistę, należy uważnie przyjrzeć się jego kompetencjom, doświadczeniu oraz temu, czy można mu zaufać.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.