W jakich sytuacjach sprawdzi się podpis elektroniczny?
Kwalifikowany podpis elektroniczny to praktyczne narzędzie do podpisywania dokumentów na odległość. E-podpis ma pełną moc prawną, a więc może być także wykorzystywany w sprawach urzędowych. Jest to nowoczesny i w pełni bezpieczny sposób podpisywania dokumentów elektronicznych i metoda identyfikacji wiarygodności. Stosowanie podpisów elektronicznych opiera się na podstawie kwalifikowanego certyfikatu.
Co to jest podpis elektroniczny?
Podpis elektroniczny to narzędzie wykorzystywane do zatwierdzania i podpisywania dokumentów wysłanych przez internet. Składa się z czytnika kart kryptograficznych, karty i certyfikatu kwalifikowanego oraz oprogramowania do składania i weryfikacji podpisów. Podpis elektroniczny jest przyporządkowany wyłącznie do jednej osoby i jest ściśle powiązany z danymi osobowymi użytkownika, a więc jest w pełni wiarygodnym narzędziem identyfikacji tożsamości. Co ważne, podpisy elektroniczne podlegają nadzorowi Narodowego Centrum Weryfikacji.
Czy warto mieć podpis elektroniczny?
Podpis elektroniczny sprawdza się w wielu różnych sytuacjach i jest przydatnym narzędziem zarówno dla osób indywidualnych, jak i przedsiębiorców. Dysponując e-podpisem, wiele spraw urzędowych można załatwić za pośrednictwem internetu bez konieczności wychodzenia z domu. Podpis elektroniczny można wykorzystać do składania zeznań podatkowych, deklaracji ZUS i korespondencji z Urzędem Skarbowym. E-podpis może być stosowany przy zawieraniu umów na odległość, wystawianiu faktur, uczestnictwie w aukcjach i przetargach.
Jak wyrobić podpis elektroniczny?
Zakup narzędzi do podpisu elektronicznego nie jest zawiłą procedurą – wystarczy 10 minut wolnego czasu. Firma doradcza D&D SERWIS oferuje możliwość wygenerowania podpisu elektronicznego w siedzibie przedsiębiorstwa. Firma wykorzystuje oprogramowanie PEM-HEART Signature, które jest w pełni zgodne z wymogami europejskimi. Podpis Cencert zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa, ponieważ oparty jest na najdłuższych kluczach dostępnych w Polsce. Aby zamówić oprogramowanie podpisu elektronicznego, trzeba podpisać umowę, na podstawie której otrzymuje się certyfikat. Podczas wydawania certyfikatu weryfikowana jest tożsamość, a więc e-podpis trzeb odebrać osobiście.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana