Wdrożenia ERP – przewodnik dla początkujących
Oprogramowanie ERP jest innowacyjnym systemem, usprawniającym pracę organizacji. Jego wdrożenie jest strategiczną decyzją i ważną inwestycją biznesową, która wiąże się z nakładami czasowymi i finansowymi. Poniesiony wysiłek i koszty są uzasadnione, bowiem rozwiązanie to zwiększa efektywność i wydajność pracy. Co niezwykle istotne, możliwe jest również zwiększenie kontroli procesów produkcji, sprzedaży, zarządzania oraz działań marketingowych.
Etapy wdrożenia systemu ERP
System ERP jest oprogramowaniem, składającym się z różnych, współpracujących ze sobą aplikacji. Jego funkcjonowanie opiera się na wspólnej bazie danych, z której korzystają poszczególne moduły. Dzięki temu możliwy jest płynny przepływ informacji, sprawna praca i komunikacja pomiędzy wszystkimi działami przedsiębiorstwa.
Przed wdrożeniem systemu konieczna jest analiza bieżącej sytuacji, realizowanych procesów, ich mocnych i słabych stron. Należy zidentyfikować ewentualne braki i problemy, mające wpływ na funkcjonowanie podmiotu. Dzięki temu zostaną określone potrzeby i cele firmy, które mają zostać osiągnięte dzięki nowemu rozwiązaniu. Zaplanowane zmiany powinny objąć wszystkie obszary działalności organizacji.
Wdrożenia ERP są zazwyczaj realizowanie według określonego schematu:
- Analiza przedwdrożeniowa.
- Instalacja oprogramowania i jego konfiguracja.
- Migracja danych (również archiwalnych) oraz testowanie, które zapobiegnie pojawieniu się usterek.
- Szkolenie użytkowników, jeszcze przed uruchomieniem systemu.
System, który ma funkcjonować w obszarze produkcji, jest dodatkowo przygotowywany do uruchomienia, niezbędna staje się asysta przy pracy.
Wsparcie dostawcy systemu
Dostawca systemu ma za zadanie rozpoznać i uporządkować potrzeby przedsiębiorstwa, co stanowi podstawę wdrażanego rozwiązania. Jest ono konfigurowane w taki sposób, by w optymalny sposób odpowiadało specyfice działalności użytkownika. Firma Telbit identyfikuje cele klienta na etapie analizy, wówczas ustala również zakres wdrożenia systemu ERP. Standardem obsługi jest wsparcie techniczne realizowane w szerokim zakresie, darmowe wyceny oraz konsultacje online.
Profesjonalna firma wspomaga klienta nie tylko w przypadku konieczności opracowania koncepcji wdrożenia, jego zakresu oraz niezbędnych konfiguracji, ale również po zakończeniu tego procesu. Istotna staje się dalsza analiza bieżących potrzeb firmy oraz dostosowanie sposobu funkcjonowania systemu do zmieniającego się otoczenia.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana