Artykuł sponsorowany

Wdrożenia ERP – przewodnik dla początkujących

Wdrożenia ERP – przewodnik dla początkujących

Oprogramowanie ERP jest innowacyjnym systemem, usprawniającym pracę organizacji. Jego wdrożenie jest strategiczną decyzją i ważną inwestycją biznesową, która wiąże się z nakładami czasowymi i finansowymi. Poniesiony wysiłek i koszty są uzasadnione, bowiem rozwiązanie to zwiększa efektywność i wydajność pracy. Co niezwykle istotne, możliwe jest również zwiększenie kontroli procesów produkcji, sprzedaży, zarządzania oraz działań marketingowych.

 

Etapy wdrożenia systemu ERP

System ERP jest oprogramowaniem, składającym się z różnych, współpracujących ze sobą aplikacji. Jego funkcjonowanie opiera się na wspólnej bazie danych, z której korzystają poszczególne moduły. Dzięki temu możliwy jest płynny przepływ informacji, sprawna praca i komunikacja pomiędzy wszystkimi działami przedsiębiorstwa.

 

Przed wdrożeniem systemu konieczna jest analiza bieżącej sytuacji, realizowanych procesów, ich mocnych i słabych stron. Należy zidentyfikować ewentualne braki i problemy, mające wpływ na funkcjonowanie podmiotu. Dzięki temu zostaną określone potrzeby i cele firmy, które mają zostać osiągnięte dzięki nowemu rozwiązaniu. Zaplanowane zmiany powinny objąć wszystkie obszary działalności organizacji.

 

Wdrożenia ERP są zazwyczaj realizowanie według określonego schematu:

  1. Analiza przedwdrożeniowa.
  2. Instalacja oprogramowania i jego konfiguracja.
  3. Migracja danych (również archiwalnych) oraz testowanie, które zapobiegnie pojawieniu się usterek.
  4. Szkolenie użytkowników, jeszcze przed uruchomieniem systemu.

System, który ma funkcjonować w obszarze produkcji, jest dodatkowo przygotowywany do uruchomienia, niezbędna staje się asysta przy pracy.

                               

Wsparcie dostawcy systemu

Dostawca systemu ma za zadanie rozpoznać i uporządkować potrzeby przedsiębiorstwa, co stanowi podstawę wdrażanego rozwiązania. Jest ono konfigurowane w taki sposób, by w optymalny sposób odpowiadało specyfice działalności użytkownika. Firma Telbit identyfikuje cele klienta na etapie analizy, wówczas ustala również zakres wdrożenia systemu ERP. Standardem obsługi jest wsparcie techniczne realizowane w szerokim zakresie, darmowe wyceny oraz konsultacje online.

Profesjonalna firma wspomaga klienta nie tylko w przypadku konieczności opracowania koncepcji wdrożenia, jego zakresu oraz niezbędnych konfiguracji, ale również po zakończeniu tego procesu. Istotna staje się dalsza analiza bieżących potrzeb firmy oraz dostosowanie sposobu funkcjonowania systemu do zmieniającego się otoczenia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.