Artykuł sponsorowany

Z czego wynika popularność opakowań foliowych?

Z czego wynika popularność opakowań foliowych?

Czego oczekuje się od wygodnego i praktycznego opakowania? Na tak postawione pytanie, odpowiedź nasuwa się od razu – wytrzymałości, skuteczności i niskiej ceny, a także odpowiedniej funkcjonalności. Tak wygórowane kryteria spełniają jedynie opakowania wykonane z różnego typu folii. Czemu zawdzięczają swoją popularność? Spróbujemy wyjaśnić.

Krótka historia opakowań foliowych

Historia opakowań z tworzyw sztucznych sięga drugiej połowy ubiegłego wieku. To wówczas w zachodnim świecie rozwinęła się produkcja toreb foliowych z nadrukami. Od tego czasu stawały się coraz bardziej popularne. Wiele produktów doczekało się estetycznych opakowań z folii, które dzięki technikom drukarskim ozdabiane mogły być różnego typu nadrukami reklamowymi. Nie ma jednak róży bez kolców. Zbyt duże zużycie opakowań foliowych, bezrefleksyjne zaśmiecanie świata i brak właściwej polityki recyklingowej doprowadziło do sytuacji, w której zagrożone zostało nasze środowisko naturalne. Na szczęście sytuacja się poprawia. Zarówno producenci opakowań z tworzyw sztucznych, jak i sami konsumenci zwracają coraz większą uwagę na ekologię.

Rodzaje opakowań foliowych

Opakowania foliowe najczęściej stosowane są jako torby firmowe z nadrukami reklamowymi.  Mogą także występować w formie worków foliowych lub innych opakowań różnego przeznaczenia. Doskonale nadają się do konfekcjonowania i opakowywania towarów i produktów, również spożywczych, co potwierdzają badania laboratoryjne. Worki foliowe znajdują zastosowanie niemal w każdej dziedzinie, w handlu, w przechowalnictwie i w wielu branżach przemysłu. W życiu codziennym, w każdym gospodarstwie domowym służą do gromadzenia śmieci oraz jako praktyczne opakowania do produktów żywnościowych. Z pełnym przeglądem opakowań można zapoznać się na stronie internetowej producenta toreb foliowych Swissgraf z Wrocławia. Najlepsi producenci opakowań foliowych z nadrukiem oferują pełen asortyment produktów, a wśród nich torebki:

  • klasyczne,
  • zamykane taśmą klejącą,
  • z tylnym zgrzewem,
  • z eurodziurą lub eurozawieszką,
  • z zakładkami bocznymi lub w dnie,
  • perforowane,
  • typu market lub koszulka,
  • zrywki.

Jakie są zalety opakowań foliowych?

Swoją popularność opakowania z folii zawdzięczają przede wszystkim dużej wytrzymałości, odporności na wilgoć, lekkości i przejrzystości. Duże znaczenie ma praktyczna strona, umożliwiająca łatwe pakowanie i wielokrotne używanie toreb oraz ich niska cena. Nie bez znaczenia jest także możliwość nanoszenia kolorowych nadruków reklamowych lub barwienie folii. Dzięki temu opakowania wykorzystuje się bardzo często do celów marketingowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.