Charakterystyka idealnych mebli pracowniczych

Praca zajmuje nam przeważnie 8 godzin w ciągu dnia. W dłuższej perspektywie jest to ok. 1/3 naszego życia. Jeżeli jest to w dodatku praca siedząca, która niekorzystnie wpływa na nasze ciało, warto zainwestować w odpowiednie meble pracownicze, w tym wygodne siedziska. Jakie akcesoria przydadzą się w biurze? W poniższym artykule prezentujemy kilka pomysłów.

Wygodne i ergonomiczne

Najlepiej, gdyby meble do biura były wybierane podczas planowania całej przestrzeni pomieszczenia. Może się bowiem zdarzyć, że w mniejszych pokojach doskonale sprawdzą się biurka narożne lub specjalne meble na wymiar, w większych natomiast – biurka o dużej powierzchni oraz dodatkowe meble, takie jak: regały lub szafa. Po przejrzeniu projektu pomieszczenia będzie wiadomo, na jakie meble można sobie pozwolić.

Meble pracownicze przede wszystkim powinny charakteryzować się wygodą oraz ergonomią. Gdyby połączyć powyższe cechy z ogólną estetyką, mamy obraz idealnych mebli, jednakże w przypadku, kiedy biuro nie jest zbyt często odwiedzane przez klientów, komfort pracy należy postawić wyżej niż wygląd wyposażenia.

Zdrowie przede wszystkim

Zarówno biurka, jak i fotele, czyli najważniejsze elementy biura pracowniczego, powinny być regulowane, dzięki czemu każda osoba będzie mogła ustawić dla siebie odpowiednią wysokość. Stawiając na krzesła obrotowe, należy zwrócić uwagę na oparcie, podłokietniki oraz podparcie lędźwiowe. Wszystko powinno być odpowiednio wyprofilowane, tak by pracownicy nie narzekali na bóle pleców, rąk lub karku.

Zdrowie pracowników jest bardzo ważne, dlatego wszelkie meble należy kupować w odpowiednich sklepach i zwracać uwagę na posiadane atesty oraz informacje o spełnianych wymogach Unii Europejskiej. Będziemy mieli wtedy pewność, że meble nie są produkowane w Chinach i nie charakteryzują się niską jakością – podsumowuje właściciel firmy Stecko Meble, która specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości mebli biurowych i hotelowych.