Czym jest tzw. insertowanie?

Jeśli ktoś korzystał kiedykolwiek z usługi konfekcjonowania produktów, mógł spotkać się z terminem insertowanie ukutym od angielskiego słowa insert, czyli wkładać, umieszczać coś w środku. Jak wygląda w praktyce insertowanie i czemu służy? Czy jest duży popyt na tę usługę? Kiedy warto ją zlecić firmie zewnętrznej? Więcej o insertowaniu w naszym artykule.

Konfekcjonowanie: optymalne przygotowanie produktów

Konfekcjonowanie produktów jest zlecane w celu przygotowania produktów do sprzedaży bądź wysyłki do klientów. Ta ostatnia opcja dotyczy zwłaszcza różnego rodzaju przesyłek reklamowych czy promocyjnych. Na konfekcjonowanie może składać się szereg różnych czynności w zależności od charakteru danego zlecenia, wśród tych czynności może być pakowanie i miksowanie produktów, etykietowanie, foliowanie, kopertowanie czy właśnie insertowanie.

Czemu służy insertowanie?

Insertowanie polega na dokładaniu do produktu różnego rodzaju dodatków np. ulotek, zaproszeń, próbek kosmetyków, gadżetów, Celem tego zabiegu jest zwykle reklama jakiegoś produktu, usługi lub wydarzenia. Insertowanie dotyczy najczęściej gazet i czasopism, ale też książek, kalendarzy, katalogów, folderów. Przy jego realizacji wykorzystuje się trzy techniki: foliowanie, wklejanie oraz kopertowanie. Przy użyciu folii łatwo dodać np. płyty DVD do kolorowego magazynu, wklejki będą optymalnym rozwiązaniem w przypadku próbek kremów oraz innych kosmetyków. Z kolei w kopertach dodaje się zaproszenia, bilety czy kupony promocyjne.

Jak się realizuje te usługi?

W dużej mierze ręcznie, gdyż realizacja tej usługi wymaga złożonych czynności, do których realizacji trudno zaprząc maszyny. Ale np. samo kopertowanie (choćby ulotek reklamowych) może być z powodzeniem wykonywane maszynowo. Usługę insertowania realizują zwykle zajmujące się konfekcjonowaniem produktów takie jak Direct Channel Packaging. Ich atutem jest zarówno dotychczasowe doświadczenie i dobrze przygotowany do takich zadań park maszynowy, jak i przeszkoleni w tym celu pracownicy.

Czy to się opłaci?

Zdecydowanie tak, gdyż dzięki insertowaniu można dotrzeć do dużej liczby potencjalnych klientów, korzystając z dystrybucji innych materiałów, zwykle prasy. Na takiej formie reklamy zyskują i wydawcy gazet czy kolorowych magazynów, i firmy szukające efektywnych i niedrogich sposobów promocji siebie i swoich produktów. Nic dziwnego, że tak często widzimy efekty insertowania na sklepowych półkach. A i sami klienci są często zadowoleni, że np. dzięki darmowym próbkom mogą wypróbować nowe kosmetyki.

śr. ocena 5 / głosów 5