Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto korzystać z profesjonalnych usług projektowania i montażu układów centralnego smarowania?

Dlaczego warto korzystać z profesjonalnych usług projektowania i montażu układów centralnego smarowania?

Aby utrzymać maszyny i urządzenia w bardzo dobrym stanie, należy pamiętać o ich smarowaniu. Problemy związane z tym procesem są najczęstszą przyczyną awarii, zwłaszcza łożysk. Niezawodność maszyn zależy od stosowania nowoczesnych metod smarowania, a wraz ze zmieniającymi się technologiami należy mieć na uwadze, że nowe maszyny i urządzenia posiadają nowoczesne układy centralnego smarowania.

Jaki jest najlepszy sposób smarowania maszyn i urządzeń?

Dynamiczne warunki pracy, temperatura, stopień obciążenia maszyny i przerwy w pracy – to wszystko wpływa na działanie węzłów łożyskowych. Niestety, smarowanie ręczne jest bardzo pracochłonne, ponieważ wymaga zaangażowania personelu i zwiększonego nadzoru, a ponadto jest narażone na błędy obsługi. Optymalny sposób smarowania polega na dostarczaniu odpowiedniej ilości smaru do wszystkich punktów smarowania w sposób ciągły. Jest to możliwe dzięki zaprojektowaniu i zainstalowaniu automatycznego układu centralnego smarowania.

Rodzaje układów centralnego smarowania

Układy centralnego smarowania można podzielić na kilka grup:

  • Układy jednoliniowe – wykorzystywane w przemyśle spożywczym i maszynowym. Stosowane m.in. przy smarowaniu łożysk, panewek lub ślizgów.
  • Układy dwuliniowe – mają zastosowanie przy obsłudze maszyn posiadających dużą ilość punktów smarowania oraz przy smarowaniu ciągów technologicznych.
  • Układy natryskowe – mechanizm smarowania natryskowego polega na aplikacji małej ilości oleju rozproszonej w strumieniu powietrzu. Stosowany m.in. przy smarowaniu mgłą olejową MQL.
  • Układy progresywne – najlepiej sprawdzają się w małej i średniej wielkości maszynach, które posiadają do 200 punktów smarowania, a także w smarowaniu pojazdów i maszyn rolniczych.

Do zaprojektowania i montażu należy wynająć odpowiednią firmę

Obsługa układu centralnego smarowania ogranicza się do napełniania zbiornika smaru lub oleju i obserwacji układów sygnalizacji prawidłowego działania, dzięki której w każdej chwili można wprowadzić korekty wydajności pompy smarowej. Jest to bardzo duże ułatwienie, które pozwala na oszczędność czasu oraz ilości osób zaangażowanych w proces smarowania. Do zaprojektowania i montażu układu centralnego smarowania należy jednak zaangażować odpowiednią firmę, która wykona za nas tę usługę profesjonalnie – twierdzi ekspert z firmy UCS Sp. z o.o., która jest polskim oddziałem firmy DROPSA Spa będącej światowym liderem w produkcji układów centralnego smarowania. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu pracowników klienci otrzymują najkorzystniejsze rozwiązania, które spełniają ich wszelkie oczekiwania techniczno-budżetowe. Ponadto specjalistyczne firmy oferują modyfikację dotychczasowego układu, aby w pełni dopasować system smarowania do potrzeb klienta, a także zaproponować indywidualne szkolenie w zakresie budowy i eksploatacji układów centralnego smarowania.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.