Artykuł sponsorowany

Drukowanie plakatów. Co warto wiedzieć

Drukowanie plakatów. Co warto wiedzieć

Plakat niezmiennie od lat jest jedną ze skuteczniejszych i zarazem niedrogich form reklamy. Dzięki niej można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, nie wydając przy tym fortuny. Jednak, aby plakat zwracał uwagę, musi czymś się wyróżniać. Dlatego tak duże znaczenie ma jego projekt. Ponadto do dyspozycji jest kilka technik druku, które w dużym stopniu wpływają na efekt końcowy.

Duży nakład

W przypadku dużej liczby takich samych plakatów (minimum 50 sztuk) dobrym rozwiązaniem jest druk offsetowy. W tym przypadku można liczyć bowiem nie tylko na dobrą jakość wydrukowanych plakatów, ale i na atrakcyjną cenę. Okazuje się bowiem, że wraz ze wzrostem nakładu, cena jednostkowa za pojedynczy plakat spada. Jednak, gdy plakaty są zróżnicowane pod kątem projektu i formatu, lepszym wyborem jest druk cyfrowy. Dodatkowo jeśli format jest mniejszy  lub równy A3, rozwiązaniem ekonomicznym jest druk cyfrowy arkuszowy zwany także drukiem laserowym. Jego dużym atutem jest krótki termin realizacji zlecenia oraz wysoka jakość wydruku.

Niski nakład

W przypadku, gdy drukowane są pojedyncze sztuki plakatów w rozmiarze większym niż A3, najlepszą opcją okazuje się być druk lateksowy wielkoformatowy. Gwarantuje on bowiem wysoką jakość i trwałość wydruku. Również i w tej sytuacji termin realizacji jest zaskakująco krótki. Mimo istnienia wielu różnych technik druku plakatów, dużą popularnością od lat cieszy się przede wszystkim druk cyfrowy. Wykorzystuje się go zresztą również przy tworzeniu innych artykułów reklamowych. Kiedy sprawdza się najlepiej? Warto przede wszystkim wiedzieć, że druk ten nie wykorzystuje formy drukarskiej. Materiały trafiają bezpośrednio do komputera, a obraz powstaje w miejscu druku. Wpływa to oczywiście na jakość wydruku i jego cenę końcową.

Zalety druku cyfrowego

Za drukiem cyfrowym przemawia na pewno błyskawiczny czas realizacji zlecenia. Nie bez znaczenia jest także niski koszt druku cyfrowego. Ponadto im wyższy nakład, tym cena jednostkowa jest niższa. Podczas druku tylko kilku sztuk plakatu, można rozważyć druk offsetowy. Kolejnym plusem druku cyfrowego jest też możliwość drukowania w wielu formatach na różnego rodzaju podłożach. W zależności od potrzeb klienta taki druk  może być później poddany różnego typu obróbce – pokrywaniu folią czy efektownym lakierem UV. Wszystko to po to, aby uzyskać jeszcze lepszy efekt. Możliwość druku cyfrowego znajdziemy w dobrych drukarniach i zakładach poligraficznych, takich jak na przykład Oferpress. Warto przyjrzeć się ich ofercie, która jest o wiele szersza niż tylko druk cyfrowy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.