Jak wypromować swoje produkty i usługi na targach?
Uczestnictwo w targach to nie tylko przedstawienie swojej oferty, ale również zmaganie się z innymi firmami w walce o klientów. W tym celu trzeba przygotować odpowiednio duże i funkcjonalne stoisko oraz właściwie je zareklamować. Ponadto trzeba zainteresować potencjalnych klientów oraz utrzymać z nimi dobry kontakt, co może pozwolić na ich pozyskanie.
Przygotowanie stoiska wystawienniczego
Podstawą udanych targów jest profesjonalne stoisko wystawiennicze. W tym celu najlepiej jest skorzystać z usług firmy o wieloletnim doświadczeniu, która jest w stanie stworzyć stoisko atrakcyjniejsze od innych. Należy jednak pamiętać, by nie kierować się zasadą „im większe tym lepsze”. Wielkość powinna zależeć od tego, jak ma ono funkcjonować i jak wiele produktów i usług chcemy na nim przedstawić. Niewielkie oferty wystawiennicze mogą potrzebować jedynie stoisk systemowych. Są tanie, proste i szybko się rozkładają. Specjalistyczne konstrukcje, które mają być duże i funkcjonalne to stoiska indywidualne. Najlepiej sprawdzają się u dużych przedsiębiorców z bogatą ofertą.
Rozreklamowanie stoiska
Stoisko wystawiennicze musi się odpowiednio reklamować. Flagi czy rollupy powinny z daleka pokazywać, gdzie można zobaczyć usługi lub produkty danej firmy. Na stoisku obowiązkowo powinny znaleźć się katalogi lub ulotki z obowiązującymi ofertami oraz wizualna prezentacja produktu, który wytwarza firma. Jedną z form reklamy jest umieszczenie logo i nazwy firmy na różnego rodzaju gadżetach czy przyrządach biurowych, które można wręczać gościom. Także personel może być ubrany w firmowe kolory, aby wyróżniał się na tle innych osób. Specjalista z firmy Art-Co w Ząbkach tłumaczy:
Przy tworzeniu reklam istotne jest pewne wyczucie i konsekwencja. Przeważnie dominują barwy, które znajdują się w naszym logo. Zbyt wiele mocnych kolorów na różnych elementach może sprawić, że stoisko będzie wyglądać komicznie.
Utrzymanie kontaktu z klientem
Targi są także doskonałym sposobem, by przygotować klientów do nadchodzącej promocji albo wejścia na rynek nowego produktu. Najważniejszy będzie kontakt z potencjalnymi klientami. Można od nich dowiedzieć się, co sądzą o produktach i ofertach oraz jakie są ich oczekiwania wobec usług naszej firmy. W tym celu potrzebny jest otwarty i komunikatywny personel. Dodatkowo można rozdawać darmowe próbki produktów lub oferować skorzystanie z usług po rabacie. Doskonałym pomysłem jest konkurs z nagrodami, który przyciągnie widzów.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana