Artykuł sponsorowany

Jak znaleźć dostawcę na rynku chińskim?

Jak znaleźć dostawcę na rynku chińskim?

Niemal każdy produkt, który kupujemy – od gumki do włosów po zaawansowane technologicznie smartfony – produkowany jest w Chinach. „Made in China” widnieje praktycznie na wszystkim! Nic dziwnego, że wielu polskich sprzedawców poszukuje sprawdzonych dostawców w Chinach. Jak znaleźć producenta towarów na import? Nie jest to proste, ale z odpowiednią pomocą na pewno się uda!

Problemy ze znalezieniem dostawy na rynku chińskim

Wydawałoby się, że znalezienie dostawcy w Chinach to żaden problem – w tym ogromnym nastawionym na produkcję kraju jest przecież tyle zakładów, które mogłyby odpowiedzieć na nasze zapotrzebowanie! Niestety, sprawa nie sprowadza się do podpisania umowy z wybranym producentem. Podstawowym problemem przy poszukiwaniu dostawcy na rynku chińskim jest fakt, że znacznie różni się on od polskiego. Powodem jest fakt, że polska gospodarka funkcjonuje w obrębie Unii Europejskiej. Jakość produktów oferowanych na unijnych rynkach jest ściśle kontrolowana, to samo dotyczy procesu ich wytwarzania. Chiny, które nie należą do Unii Europejskiej, nie są zobligowane przestrzegania norm wspólnotowych. Tymczasem europejski sprzedawca może korzystać wyłącznie z usług producenta, który jest w stanie zapewnić jakość towaru zgodną z przepisami. Samodzielne poszukiwania odpowiedniego dostawcy nie są proste z uwagi na barierę językową. Mało który Polak zna chiński, Chińczycy z kolei rzadko posługują się angielskim. Kolejnymi przeszkodami są odległość oraz nieznajomość chińskich zwyczajów biznesowych. Można samemu udać się do Chin, wziąć ze sobą tłumacza, jednak całe przedsięwzięcie łatwo „położyć”, wręczając np. nieodpowiedni podarek potencjalnemu partnerowi biznesowemu, a nawet zakładając strój w nieodpowiednim kolorze.

Szukasz dostawcy na rynku chińskim? Skorzystaj z pomocy!

Europejczyk szukający nowych dróg rozwoju przedsiębiorstwa na rynku chińskim nie jest pozostawiony sam sobie. Jeśli obawiasz się zagubienia w językowych, kulturowych i biznesowych niuansach Chin, możesz sięgnąć po wsparcie, jakiego udziela Ideum. Firma ta specjalizuje się w pośrednictwie w kontaktach między Polską a Chinami. Tworzą ją tłumacze, znawcy biznesowej kultury Chin oraz specjaliści prawa międzynarodowego. Będą oni w stanie szybko znaleźć dla Ciebie sprawdzonego dostawcę wybranych produktów, który zagwarantuje ich wysoką jakość i zgodność z unijnymi normami. Zdejmą z Ciebie ciężar prowadzenia niełatwych i obwarowanych wieloma zwyczajami rozmów biznesowych z Chińczykami. Zweryfikują także jakość pracy na miejscu, przetłumaczą dokumenty i dopilnują, aby całość nawiązania i prowadzenia współpracy była dla Ciebie bezpieczna i opłacalna.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.