Artykuł sponsorowany

Metody wykonywania nadruków na odzieży

Metody wykonywania nadruków na odzieży

Nadruki na odzieży stanowią swoistą formę reklamy. Wykonuje się je po to, by oznaczyć pracowników danej firmy, upamiętnić jakieś wydarzenie lub po prostu wzbogacić ubranie o dany efekt wizualny. Wybranie określonej metody zależne jest od materiału, miejsca nadruku czy poziomu skomplikowania grafiki. Efekt końcowy musi być trwały, wytrzymały i niespieralny.

Sitodruk

Najpopularniejszą metodą wykonywania nadruków na odzieży jest sitodruk. Do jego stworzenia wykorzystuje się specjalny szablon, przez który odciskana jest farba. Wzór stworzony na tkaninie staje się niespieralną powłoką. Ta metoda ma dużo zalet, bowiem efekt końcowy charakteryzuje się wysoką trwałością i doskonałą estetyką. W dodatku jest ona opłacalna w przypadku dużych nakładów. Jedną z odmian sitodruku jest transfer plastizolowy. Wzór przenoszony jest najpierw na specjalny papier lub folię, a dopiero potem ozdabia się nim powierzchnię. Za pomocą tej metody można również umieszczać nadruk na nierównych i trudnodostępnych miejscach, takich jak szwy lub kołnierze.

Haft komputerowy

Jest to technika, dzięki której uzyskuje się różnorodne efekty przy użyciu wybranych kolorów nici i technik wykonania. Specjalista z firmy ZoKart w Chorzowie tłumaczy:
Sterowane za pomocą komputera maszyny haftujące wykonują ozdoby szybko i precyzyjnie.  W ten sposób powstają specyficzne nadruki, które dobrze się prezentują i dodatkowo są bardzo trwałe. Mogą one być płaskie lub wypukłe, jednolite albo wielobarwne.
Metoda haftu sprawdza się także na grubszych tkaninach. Jest to najlepsze rozwiązanie dla wymagających klientów.

Nadruk przy użyciu sublimacji

Sublimacja to przejście substancji ze stanu stałego bezpośrednio w stan gazowy. Ta przemiana umożliwia ozdobienie odzieży skomplikowaną grafią lub zdjęciem. Barwy o żywych kolorach stapiają się z tkaniną, co doprowadza do ich dużej elastyczności i odporności na zniszczenia. Metoda sublimacji umożliwia zadrukowanie całej powierzchni ubrania. Stosowana jest do tkanin poliestrowych lub mieszanek z przewagą włókien. Doskonale nadaje się do tworzenia nadruków na strojach sportowych.

Flex i flock

Metoda tego typu jest doskonała do małych nakładów ubrań. Nadruki typu flex i flock wykonuje się na odzieży bawełnianej i poliestrowej. Za pomocą specjalnego urządzenia wzór przenosi się na tkaninę na gorąco. Flex i flock to specjalne folie do termotransferu, które mają podobne zastosowanie, jednak dają różne efekty. Folia flock stwarza nadruk wypukły o strukturze podobnej do zamszu. Sprawdza się to na koszulkach, bluzach czy odzieży dżinsowej. Natomiast folia flex nadaje nadruk, który się wtapia w tkaninę. Może być on jednobarwny lub pokryty deseniem, fakturą czy brokatem. Nadruki tego typu są trwałe, miękkie, rozciągliwe i nie pękają w praniu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.