Artykuł sponsorowany

Nanoszenie druku na odzież. Przebieg procesu

Nanoszenie druku na odzież. Przebieg procesu

Nadruki na odzieży upowszechniły się w latach 60. i cieszą się niesłabnącą popularnością. Dodają ubraniom charakteru i pozwalają np. wyrazić nasze poglądy. Ale co zrobić, gdy nadruki oferowane przez sieciówki zupełnie nie odpowiadają naszym oczekiwaniom? Z pomocą przychodzą drukarnie, które naniosą na koszulkę czy bluzę twój własny projekt. Do najpopularniejszych technologii należy sitodruk. Jak przebiega cały proces?

Sitodruk wynaleziono w Chinach, w czasie panowania dynastii Song (960-1279 rok n.e.). Zdobienie tą metodą ubrań rozpowszechniło się w latach 60. ubiegłego wieku. Wówczas amerykański artysta i przedsiębiorca Michael Vasilantone opracował i zaczął sprzedawać wielobarwne maszyny do sitodruku. Dzięki tej technologii nadruki można nanosić na bardzo różne materiały.

Krok pierwszy – pomysł

Nanoszenie nadruku na odzież zaczyna się w twojej głowie. Do drukarni musisz przesłać swój pomysł, a eksperci stworzą wizualizację projektu. Uwzględnią to, jak atrament reaguje z danym materiałem, zadbają o odpowiednią intensywność kolorów, co da dokładny obraz tego, jak ubranie będzie wyglądało w momencie odbioru. Po zatwierdzeniu przez ciebie wizualizacji przejdą do realizacji nadruku.

Sitodruk krok po kroku

By wykonać koszulki z nadrukiem, niezbędna jest siatka sitodrukowa. To prostokątna rama (zwykle aluminiowa), na którą naciągnięto włókna z nylonu, poliestru albo metalu. Oczka siatki mają średnicę od 34 do 40 mikrometrów. Pierwszy etap to przygotowanie szablonu. Siatkę pokrywa się specjalną emulsją. Następnie poprzez kliszę z wywołanym obrazem (czyli twoim nadrukiem) naświetla się szablon światłem UV. Odsłonięte obszary zostaną utwardzone, a nieosłonięte pozostaną miękkie. Te ostatnie zmywa się za pomocą strumienia wody, dzięki czemu na siatce pozostaje czysty obszar w kształcie twojego projektu. Jeśli nadruk ma być kolorowy, trzeba przygotować tyle szablonów, ile barw. Teraz siatki z szablonami umieszcza się w maszynie. Trzeba dokładnie je spasować, by nadruk nie wyszedł krzywo. Pora na wylanie farby.

Rozprowadza się ją na całej powierzchni siatki i przy pomocy rakla przeciska przez wolne oczka bezpośrednio na materiał. Gdy ubranie przejdzie przez wszystkie szablony należy sprawdzić, czy nie powstały jakieś błędy – wyjaśnia ekspert z firmy Nasze Nadruki.

Jeżeli nadruk wygląda dobrze, przyszła pora na suszenie. Służy do tego specjalny piec. Odzież ląduje na taśmie, a szybkość jej przesuwania oraz temperatura suszenia zależy od rodzaju materiału.

Zalety sitodruku

Technologię tę można stosować nie tylko do ozdabiania odzieży, ale także przedmiotów z drewna i tworzyw sztucznych. Powierzchnia nie musi być płaska! Jeżeli nadruk wykonano prawidłowo, będzie bardzo trwały. Nie straszne mu pranie, uszkodzenia mechaniczne i promienie UV. Ponieważ farby można mieszać do woli, dzięki sitodrukowi uzyskasz nadruk w dowolnym kolorze. Barwy będą wyraziste i nasycone. Technologia ta jest również relatywnie tania, szczególnie jeżeli planujesz zadrukowanie większej liczny ubrań.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.