Naszywka z logiem organizacji – funkcje identyfikacyjne i integracyjne

Naszywki z logiem organizacji mogą pojawiać się na ubraniach, odzieży firmowej, plecakach, torbach oraz innych elementach ubioru. Wykorzystuje się je nie tylko jako gadżet reklamowy, pełnią także funkcje identyfikacyjną i integracyjną. Wyjaśniamy, dlaczego warto stosować naszywki z logiem organizacji.

Wielu z nas naszywki kojarzą się przede wszystkim z młodzieżą i miłośnikami muzyki, którzy pragną nadać swoim ubraniom wyjątkowy, niepowtarzalny charakter. Dzięki naszywce, każda rzecz wygląda ciekawiej i pozwala wyróżnić się z tłumu jej posiadaczowi. Jest ona również swoistym manifestem, który może informować innych o nasze subkulturze, upodobaniach czy sympatiach.

Jednak współcześnie, naszywki nie są już wyłącznie domeną osób reprezentujących subkultury. Coraz częściej stają się również modną ozdobą, a nawet elementem reklamowym albo identyfikacyjnym. Szczególną rolę pełnią naszywki z logiem organizacji, które równocześnie spełniają dwie podstawce funkcje – identyfikacyjną oraz integracyjną.

Dumny z przynależności do firmy

W wojsku noszenie naszywek określających przynależność do określonej formacji ma za zadanie wytworzenie więzi żołnierza z kolegami i wzbudzenie poczcie dumy z przynależności do określonej kompani, batalionu, a wreszcie i całej jednostki. Podobną rolę mogą spełniać naszywki wydawane członkom innych organizacji. Szczególnie, jeśli przynależność do niej jest pewnym wyróżnieniem i wiąże się z określonym wysiłkiem albo wyrzeczeniami. Dobrym przykładem ilustrującym to zjawisko są naszywki noszone przez członków akademii sztuk walki, albo towarzystw sportowych. Poprzez ich naszycie nie tylko informujemy, że jesteśmy członkiem jakieś grupy, ale również, ze jesteśmy dumni z tej przynależności.

Odzież z logiem organizacji to również element budowania poczucia wspólnoty wśród pracowników. I właśnie dlatego, odzież z naszywkami z firmowym logo doskonale sprawdza się na wszelkiego rodzaju wyjazdach integracyjnych albo szkoleniach w terenie. Dzięki nim, osoby z różnych działów, które mogły się nigdy przedtem nie widzieć, łatwiej poczują się jedną drużyną, która razem realizuje te same cele.

Bardzo często naszywki z logo zamawiają firmy, które planują wyjazd integracyjny dla pracowników. Czapki i bluzy z naszywkami działają wówczas jak swojego rodzaju firmowy uniform, który ułatwia pracownikom integracje – dodaje pracownik z firmy reklamowej IMAR.

Swój czy obcy

Naszywki powalają nie tylko zintegrować grupę, ale pełnią również rolę identyfikacyjną. Dzięki nim, na konferencji albo wyjeździe można bez trudu rozróżnić pracowników poszczególnych firm albo członków różnych grup. Naszywki mogą mieć oprócz logo również napisy i wyróżniać się oryginalnym kształtem, dzięki czemu wyglądają bardzo efektownie i od razu kojarzą się z daną firmą.

Dzięki funkcji identyfikacyjnej, naszywki to dobry pomysł na skuteczny gadżet reklamowy. Odzież z naszywkami reklamowymi to ciekawa forma promocji, szczególnie gdy chcemy reklamować się wśród młodych ludzi, rozdając naszywki albo gadżety reklamowe z naszywkami na wszelkiego rodzaju festiwalach, imprezach plenerowych albo koncertach.