Pudło kartonowe jako narzędzie marketingowo-informacyjne

Chociaż kartonowe pudła pełnią przede wszystkim funkcje użytkową, doskonale sprawdzają się także jako narzędzie marketingowo-informacyjne. To poręczne narzędzie reklamy bowiem może przybierać dowolne rozmiary, a nawet i kształty, dzięki czemu odpowiadać będzie cechom reklamowanego produktu. Sprawdźmy, dlaczego pudło kartonowe może być doskonałą reklamą.

pudla-kartonowe

Odpowiednio zaprojektowane pudło, także pod względem kolorystki, kształtu oraz rozmiaru jest doskonałym nośnikiem reklamowym. Dodatkowa możliwość umieszczenia na nim odpowiedniego napisu sprawia, że niemal nikt nie będzie potrafił przejść obok niego obojętnie. Na rozwój kartonowych opakowań jako nośników reklamowych miał przede wszystkim wpływ rozwój wielko powierzchniowych, samoobsługowych sklepów, gdzie towary są wyeksponowane i gdzie klient ma możliwość samodzielnego sięgania po nie. Badania dowodzą, że odpowiednio zaprojektowane pudło kartonowe zadziała jak pięciosekundowa reklama. Jakie warunki powinno spełniać i jakie cechy posiadać?

Informacja

Zanim przejdziemy do walorów czysto estetycznych, zwróćmy uwagę, że podstawą tego typu nośnika powinna być rzetelna informacja o produkcie, najlepiej zawierająca się w nie więcej niż pięciu, nie za długich zdaniach. Klient, zanim wybierz produkt, powinien otrzymać o nim krótką, zwięzłą, ale jednocześnie wyczerpującą informację, w której znaleźć powinien opis cech produktu, ponadto jego cena, przeznaczenie oraz sposób używania. Temu między innymi służą napisy na kartonach.

Oryginalność

Dzięki możliwości zamówienia pudła kartonowego o niestandardowych rozmiarach, kolorach, czy kształcie, opakowanie może zyskać oryginalny, niepowtarzalny wygląd i tym przyciągać uwagę klientów. Pudła na lampy, książki, artykuły spożywcze czy artykuły reklamowe nie muszą być łudząco do siebie podobne; wystarczy nietuzinkowy projekt kartonowego opakowania, by klient w pierwszej kolejności sięgnął właśnie po nie. Warto zorientować się, jakie barwy najbardziej kojarzą się z danym produktem oraz jakie wzory w danym sektorze usług są najczęściej wybierane przez klientów. Renomowaną i polecaną przez wielu przedsiębiorców jest wytwórnia opakowań kartonowych WOK. Szeroki wachlarz usług oraz możliwość zlecenia wykonania dowolnie zaprojektowanego pudła kartonowego to jej główne zalety.

Zaufanie

Kluczem wszelkiego działania marketingowego jest umiejętność wzbudzenia zaufania u potencjalnego nabywcy. Opakowanie powinno wywoływać pozytywne emocje oraz przywodzić na myśl pozytywne skojarzenia. Dobrze, jeśli dzięki niemu klient utożsami się z oferowanym produktem. Ponadto opakowanie powinno być solidne, trwałe i funkcjonalne, a z drugiej strony przyjazne dla środowiska i wykonane z naturalnych materiałów. Producent dbający o planetę, to bowiem producent godny zaufania.

śr. ocena 5 / głosów 6