Rodzaje systemów informacji wizualnej

W przestrzeni publicznej możemy spotkać się z mnogością reklam występujących pod wieloma różnymi postaciami. Obecnie stają się one niezastąpionym elementem miejskiego krajobrazu. Rozbudowane systemy informacji wizualnej, takie jak citylighty, rollpostery czy też klasyczne tablice reklamowe mają za zadanie przyciągać wzrok i przekazywać określone treści. Czym charakteryzują się poszczególne nośniki reklamowe?

Citylighty

Citylighty są podświetlaną, zewnętrzną reklamą, często wbudowaną w elementy małej architektury miejskiej, takiej jak przystanki komunikacji publicznej, latarnie, elewacje budynków czy przejścia podziemne, jednak mogą występować również w wersji wolno stojącej. Zazwyczaj możemy spotkać je w w miejscach, w których panuje duże nasilenie ruchu, a więc w centrach handlowych, na parkingach, dworcach, lotniskach czy w metrze.

Stanowią bardzo istotny element miejskiego krajobrazu. Charakteryzują się stosunkowo niewielkimi rozmiarami, a dzięki wewnętrznemu podświetleniu LED są doskonale widoczne także w nocy. Kampanie citylightowe jako materiał ekspozycyjny wykorzystują najczęściej różnego rodzaju plakaty.

Rollpostery

Rollpostery wyróżniają się możliwością umieszczenia i przewijania kilku różnych plakatów na tej samej tablicy. Odbywa się to w określonym czasie, z ustaloną prędkością i częstotliwością.

Występują w wersji jednostronnej i dwustronnej, dzięki czemu stwarzają możliwość wykorzystania także pleców nośnika jako miejsca na reklamę. W zależności od indywidualnych potrzeb i upodobań mogą być ścienne lub wolno stojące, a mechanizm do przewijania pozwala na prezentację aż sześciu plakatów przy użyciu jednego nośnika reklamowego – informuje nasz rozmówca reprezentujący firmę TechgrafQ z Poznania.

Podobnie jak w przypadku systemów informacji wizualnej Citylight, wyposażone są w podświetlenie LED i umieszczane najczęściej w miejscach o dużym natężeniu ruchu.

Tablice reklamowe

Tablice reklamowe są jednym z najbardziej powszechnych nośników reklamowych. Zazwyczaj stanowią formę reklamy zewnętrznej, jednak spotykane są również we wnętrzach, na przykład w galeriach handlowych. Pełnią funkcję zarówno reklamową, jak i informacyjną. Mogą być wykonane w dowolnych kształtach i rozmiarach – od tych najmniejszych, służących do postawienia na przykład na ladzie sklepowej, po wielkoformatowe. Do ich wykonania stosuje się różnego rodzaju materiały. Należą do nich między innymi Dibond, pianka, drewno, plexi czy PCV. Tablice reklamowe mają na celu skutecznie przyciągnąć uwagę klientów i przekazać im odpowiednie informacje. W tym celu muszą być odpowiednio zaprojektowane i prawidłowo wykonane, aby były dobrze widoczne i czytelne.

śr. ocena 5 / głosów 5