Rower crossowy – komfortowy i uniwersalny

Rozglądasz się za nowym jednośladem i zastanawiasz się, czy rower crossowy to dobry wybór dla ciebie? Nie jesteś pewien, czy nie lepiej byłoby zainwestować w mocny MTB, albo w typowy rower miejski lub turystyczny? Wyjaśniamy, czym charakteryzują się rowery crossowe, jakie mają zalety i podpowiadamy, kogo najbardziej zadowolą oraz w jakich warunkach się sprawdzają się najlepiej.

rower-crossowy

Rowery crossowe nie bez powodu doczekały się opinii jednośladów najbardziej uniwersalnych – mówi ekspert z SAVENO POLBIKE. Ich charakterystyczna konstrukcja sprawia, że doskonale sprawdzają się zarówno podczas jazdy po asfalcie, jak i w nieco trudniejszym terenie.

Cross – rower na każdą nawierzchnię

Rower typu cross zapewnia maksymalna wygodę podczas jazdy w mieście, jak i w czasie pokonywania trudniejszych tras, np. na nieutwardzanych szlakach turystycznych. Oznacza to, że takie rower jest optymalnym rozwiązaniem dla osób, które używają jednośladu na co dzień, jako transportu do pracy czy szkoły, ale lubią też korzystać z niego rekreacyjnie.

Uniwersalność roweru crossowego, wyróżniająca go na tle rowerów górskich i miejskich, wynika z jego unikalnejj budowy.

Charakterystyka roweru typu cross

Omawiane w niniejszym tekście rowery crossowe łączą w sobie najważniejsze zalety rowerów górskich i miejskich.

Z rowerami MTB crossy łączy wygoda, jaką zapewniają podczas pokonywania trudniejszych szlaków, np. dróg nieutwardzanych. Crossy posiadają amortyzowane siodełka, napęd z dużą liczną przełożeń oraz ramę o sportowej konstrukcji, przy czym jej górna rura w niektórych modelach jest umieszczona wysoko, jak w MTB, a w innych nisko, jak w rowerach miejskich.

W porównaniu z rowerami górskimi, znacznie lepiej wypadają z mieście. Koła o większej średnicy (zazwyczaj 28 cali), za to sporo węższe, pozwalają rowerzyście osiągać większe prędkości na gładkiej, utwardzonej powierzchni.

Jazdę ułatwia także fakt, że rowery crossowe są znacznie lżejsze od MTB, a to z powodu materiału, z którego wykonuje się ramę. Podczas gdy rama roweru górskiego musi być przede wszystkim odporna na bardzo duże obciążenia, ramy jednośladów typu cross są lżejsze i najczęściej wykonywane z aluminium, a w efekcie ich ciężar zamyka się zwykle w przedziale 10-13 kg.

Jeśli więc szukasz roweru, który sprawdzi się w każdych warunkach, zapewniając najwyższą wygodę i bezpieczeństwo, a jednocześnie pozwoli rozwijać duże prędkości na łatwiejszych trasach, cross jest zdecydowanie propozycją dla ciebie.

śr. ocena 5 / głosów 5