Jakie są najskuteczniejsze formy reklamy ulicznej

Reklama uliczna to grupa działań promocyjnych cechująca się dużą różnorodnością. Mamy do dyspozycji nośniki zróżnicowane pod względem formatu, sposobu utrwalenia i emitowania przekazu. Wybór formy reklamy do kampanii outdoorowej nie jest łatwy. Który rodzaj reklamy ulicznej jest najskuteczniejszy? Na co zwrócić uwagę, wybierając nośniki reklamowe?

Jaka powinna być dobra reklama uliczna?

O skuteczności reklamy ulicznej decyduje to, do ilu osób ona dociera. Jakie czynniki mają wpływ na widoczność outdoorowego przekazu marketingowego? Zapytaliśmy o to specjalistę z firmy TechgrafQ, która specjalizuje się w wielkopowierzchniowej reklamie zewnętrznej.

Przy tak dużym zagęszczeniu reklam, jak mamy obecnie w miastach, na widoczność ma wpływ rozmiar – im większa reklama, tym bardziej przytłacza sąsiadujące, wybija się na ich tle. Naprawdę dużą reklamę trudno ominąć i o to chodzi. Na to, czy reklama jest widziana, ma wpływ także podświetlanie. Tablice, które nie są w nie wyposażone, po zmroku zlewają się z otoczeniem, a przekaz owszem, wisi, ale nikt nie ma szansy go odczytać! A przecież płacimy za to, aby nas widziano. Ważna jest także lokalizacja – duże skupiska ludzi to miejsca, w których ceny nośników idą w górę.

Dobra reklama uliczna spełni wyżej wymienione warunki: będzie trudna do przeoczenia, widoczna całą dobę i umieszczona tam, gdzie przewijają się duże grupy odbiorców.

Rodzaje skutecznej reklamy ulicznej

Jednym z rodzajów reklamy outdoorowej, który spełnia te warunki, jest rollposter (scroll). Jest to uniwersalny nośnik wykorzystywany zarówno zewnętrznie, jak i wewnętrznie. Rollposter pozwala na umieszczenie jednocześnie nawet do sześciu plakatów, które przewijają się jeden po drugim. Dzięki temu możemy stworzyć zróżnicowaną wielokierunkową kampanię, wykorzystując jeden dobrze ulokowany nośnik. Siła oddziaływania reklamy rośnie! Są one dostępne w różnych rozmiarach, także niestandardowych, a typowe wielkości to 841 × 1189 mm oraz   1200 × 1800 mm.

Możliwość umieszczenia więcej niż jednej reklamy to nie jedyna zaleta scrolla. Rama, w której eksponowana jest kreacja reklamowa, że być mocowana do ściany lub wolno stojąca – w tym drugim przypadku zaleca się, aby wykorzystać obie strony nośnika, co jeszcze bardziej zwiększa widoczność ekspozycji. Rama może być malowana na dowolny kolor, dzięki czemu firma decydująca się na ten typ nośnika może go w pełni dostosować do swoich potrzeb.

Na tym nie koniec! Dzięki temu, że rollpostery są podświetlane, treść ukazywanej na nich reklamy jest widoczna niezależnie od pogody oraz pory dnia. Pozostają w pełni czytelne nawet w nocy w miejscach nieoświetlonych i w czasie deszczu.