Systemy identyfikacji wizualnej

Identyfikacja wizualna jest bardzo ważna dla każdej firmy. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się czym jest system identyfikacji wizualnej oraz jak go stworzyć? Co zrobić, by stworzyć idealną identyfikację wizualną?

Identyfikacja wizualna

Zastanawiasz się, czym jest identyfikacja wizualna? Pierwsza myśl, jaką się przywołuje jest zapewne logo danej firmy. Traktujemy to jako tzw. znak rozpoznawczy danego przedsiębiorstwa czy marki. Jest swego rodzaju reklamą i stanowi rozpoznawalność danego podmiotu na rynku. Można powiedzieć, że jest to wizytówka firmy. Czasami identyfikację wizualną utożsamia się z plakietką, na której piszemy imię i nazwisko – często ją dekorując odpowiednimi ślaczkami czy znakami dzięki czemu zostajemy częściej zapamiętani. Dlatego też powinniśmy odpowiednio zadbać o identyfikację wizualną.

Systemy identyfikacji wizualnej

System identyfikacji wizualnej to wiele elementów, które składają się na rozpoznawalność danej marki. Firma chcąc „istnieć” musi na obecnym rynku być widoczna. Dlatego też tworzy się nietypowe logo, wybiera się kolory firmowe, które przewodzą w dokumentach, artykułach wysyłanych do klientów. Ponadto, stosuje się odpowiednio dopasowany do firmy wystrój, co ma z kolei wpływ na dalsze działania – jak np. wystawy, targi czy wystąpienia. Do tego typu wydarzeń używa się symboli stanowiących identyfikację firmy. Do systemów identyfikacji wizualnej zaliczyć należy wizytówki pracowników, pieczątki, środki transportu. Dodatkowo tablice reklamowe, kasetony, szyldy generują dobry odbiór marki, co przekłada się na odpowiedni jej odbiór.  To wszystko tworzy system identyfikacji wizualnej.