Artykuł sponsorowany

Zakup odzieży używanej na wagę. Kryteria opłacalności

Zakup odzieży używanej na wagę. Kryteria opłacalności

Salony odzieży używanej przeżywają swój renesans – i nic dziwnego. Są ciekawą alternatywą dla ubrań z sieciówek, często drogich i słabej jakości. W lumpeksie można znaleźć zarówno ubrania luksusowe, jak i bardzo oryginalne, których nie ma nikt. Tego rodzaju sklep to dobry pomysł zarówno dla przedsiębiorcy, który szuka biznesu dla siebie, jak i dla klientów. Dlaczego biznes lumpeksowy się opłaca?

Nawet jeśli jeszcze kilka lat temu lumpeks kojarzył się z obciachem, wiele się od tego czasu zmieniło. W salonach odzieży używanej ubierają się nawet gwiazdy i wcale się z tym nie kryją. Często takie sklepy nie różnią się od klasycznych butików – ubrania są często nowe, zdarzają się również takie z metkami od najsłynniejszych projektantów. Na co warto zwrócić uwagę jeśli postanowimy otworzyć własny sklep z odzieżą używaną by opłacało się to zarówno nam jak i klientom?

Dobrej jakości odzież – kluczem do sukcesu

Najważniejszym kryterium, żeby lumpeks był opłacalny i cieszył się zainteresowaniem jest odzież najwyższej jakości. Dzięki temu, że towar będzie atrakcyjny dla klientów na pewno będą oni chętniej odwiedzali nasz salon. Będzie się to wiązało najprawdopodobniej z wyższą ceną, jeśli jednak w parze będzie szła jakość – możemy liczyć na sukces.

Hurtownie odzieży używanej proponują różnego rodzaju towar. Kupowanie odzieży używanej w workach zawsze wiąże się z ryzykiem – nie wiemy dokładnie co znajdziemy w środku. Warto więc spytać importera, co dokładnie oferuje. Dobrze, jeśli hurtownia informuje nas mniej więcej, jakiej zawartości możemy się spodziewać – na przykład, że jest to mix ubrań na sezon letni. W ten sposób unikniemy zakupu zimowych kurtek w środku lata.

Najlepszy jakościowo jest tak zwany cream, czyli ubrania znanych marek, często nowe i bez wad. Warto również zwrócić uwagę na tak zwany sort, czyli ubrania przebrane i wyselekcjonowane przez pracowników hurtowni. W workach niesortowanych znajdują się zazwyczaj ubrania drugiej kategorii, choć możemy zaryzykować, ponieważ może się okazać, że w środku znajdziemy kilka perełek.

Atrakcyjne ceny przyciągną więcej klientów

Drugim ważnym kryterium opłacalności lumpeksowego biznesu jest cena. Najważniejsze, by była nadal nieco niższa niż w klasycznych sklepach lub by były organizowane cykliczne obniżki, na przykład w przeddzień dostawy nowego towaru. Klienci poszukujący perełek nawet za wyższą cenę chętnie pojawią się w dniu dostawy, by mieć większy wybór, natomiast ci, którzy wolą niższą cenę pojawią się podczas cotygodniowej wyprzedaży towaru.

Jeżeli sprzedajemy odzież używaną na wagę warto zadbać o odpowiednie wyeksponowanie ubrań na wieszakach. Jest to zdecydowanie łatwiejszy sposób dla klienta na znalezienie tego, czego dokładnie szuka.

Jedno jest pewne – zarówno sprzedaż jak i kupowanie odzieży używanej na wagę jest opłacalne dla obydwu stron. Dla przedsiębiorców to dobry pomysł na biznes, dla klientów doskonały sposób na niebanalne ubrania i dodatki. Dobra jakość i niska cena naszych produktów zdecydowanie zagwarantuje nam biznesowy sukces.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.