Zakup odzieży używanej na wagę. Kryteria opłacalności

Salony odzieży używanej przeżywają swój renesans – i nic dziwnego. Są ciekawą alternatywą dla ubrań z sieciówek, często drogich i słabej jakości. W lumpeksie można znaleźć zarówno ubrania luksusowe, jak i bardzo oryginalne, których nie ma nikt. Tego rodzaju sklep to dobry pomysł zarówno dla przedsiębiorcy, który szuka biznesu dla siebie, jak i dla klientów. Dlaczego biznes lumpeksowy się opłaca?

Nawet jeśli jeszcze kilka lat temu lumpeks kojarzył się z obciachem, wiele się od tego czasu zmieniło. W salonach odzieży używanej ubierają się nawet gwiazdy i wcale się z tym nie kryją. Często takie sklepy nie różnią się od klasycznych butików – ubrania są często nowe, zdarzają się również takie z metkami od najsłynniejszych projektantów. Na co warto zwrócić uwagę jeśli postanowimy otworzyć własny sklep z odzieżą używaną by opłacało się to zarówno nam jak i klientom?

Dobrej jakości odzież – kluczem do sukcesu

Najważniejszym kryterium, żeby lumpeks był opłacalny i cieszył się zainteresowaniem jest odzież najwyższej jakości. Dzięki temu, że towar będzie atrakcyjny dla klientów na pewno będą oni chętniej odwiedzali nasz salon. Będzie się to wiązało najprawdopodobniej z wyższą ceną, jeśli jednak w parze będzie szła jakość – możemy liczyć na sukces.

Hurtownie odzieży używanej proponują różnego rodzaju towar. Kupowanie odzieży używanej w workach zawsze wiąże się z ryzykiem – nie wiemy dokładnie co znajdziemy w środku. Warto więc spytać importera, co dokładnie oferuje. Dobrze, jeśli hurtownia informuje nas mniej więcej, jakiej zawartości możemy się spodziewać – na przykład, że jest to mix ubrań na sezon letni. W ten sposób unikniemy zakupu zimowych kurtek w środku lata.

Najlepszy jakościowo jest tak zwany cream, czyli ubrania znanych marek, często nowe i bez wad. Warto również zwrócić uwagę na tak zwany sort, czyli ubrania przebrane i wyselekcjonowane przez pracowników hurtowni. W workach niesortowanych znajdują się zazwyczaj ubrania drugiej kategorii, choć możemy zaryzykować, ponieważ może się okazać, że w środku znajdziemy kilka perełek.

Atrakcyjne ceny przyciągną więcej klientów

Drugim ważnym kryterium opłacalności lumpeksowego biznesu jest cena. Najważniejsze, by była nadal nieco niższa niż w klasycznych sklepach lub by były organizowane cykliczne obniżki, na przykład w przeddzień dostawy nowego towaru. Klienci poszukujący perełek nawet za wyższą cenę chętnie pojawią się w dniu dostawy, by mieć większy wybór, natomiast ci, którzy wolą niższą cenę pojawią się podczas cotygodniowej wyprzedaży towaru.

Jeżeli sprzedajemy odzież używaną na wagę warto zadbać o odpowiednie wyeksponowanie ubrań na wieszakach. Jest to zdecydowanie łatwiejszy sposób dla klienta na znalezienie tego, czego dokładnie szuka.

Jedno jest pewne – zarówno sprzedaż jak i kupowanie odzieży używanej na wagę jest opłacalne dla obydwu stron. Dla przedsiębiorców to dobry pomysł na biznes, dla klientów doskonały sposób na niebanalne ubrania i dodatki. Dobra jakość i niska cena naszych produktów zdecydowanie zagwarantuje nam biznesowy sukces.

śr. ocena 5 / głosów 5