Artykuł sponsorowany

Zalety żarówek LED

Zalety żarówek LED

Żarówki LED bez wątpienia należą do najnowocześniejszych osiągnięć technologii oświetlenia. Wśród ich zalet wymienia się najczęściej wysoką wydajność i niewielki pobór mocy, co dla użytkownika oznacza oczywiście oszczędności finansowe.

Technologia LED ma jednak znacznie więcej zalet, dzięki czemu stała się popularnym rozwiązaniem nie tylko dla domów, ale również zastosowań przemysłowych – zwraca uwagę nasz rozmówca z firmy MT LED. Jakie jeszcze korzyści daje sięgnięcie po żarówki tego typu?

Oszczędne żarówki LED

Żarówki, a właściwie diody LED, jak wspomnieliśmy już wcześniej, są bardzo oszczędne. Z czego to wynika? Po pierwsze, żarówki LED mają bardzo dużą sprawność, co oznacza minimalne straty w czasie przetwarzania prądu na światło. Po drugie, w żarówkach typu LED nie występuje zjawisko „uderzenia prądowego” podczas włączania. Innymi słowy, nie spotykamy się tutaj z większym poborem mocy w chwili zapalania, co jest normą w zwykłych żarówkach. Po trzecie, żarówki LED charakteryzują się niezwykle długą żywotnością. Szacunkowy czas pracy żarówki LED określa się na około 25 tysięcy godzin, przy czym żarówki takie są zwykle objęte 3-letnią gwarancją. Co więcej, diody LED nie gasną nagle, jak zwykłe żarówki – po upływie przewidywanego czasu pracy, określonego w karcie produktu, dioda zacznie powoli przygasać, dając użytkownikowi czas na spokojny wybór i zakup nowej żarówki.

Ekologiczne żarówki LED

Długa żywotność oświetlenia LED jest zbawienna nie tylko dla portfela użytkownika, ale także dla środowiska. Mniejsza częstotliwość wymiany żarówek oznacza przecież zmniejszenie produkcji odpadów. Ekologii sprzyja również niewielki w porównaniu do zwykłych żarówek pobór energii elektrycznej oraz fakt, że tego typu świetlówki nie zawierają rtęci.

Bezpieczne żarówki LED

Żarówki LED, ze względu na zwartą budowę i niewielkie rozmiary, bardzo trudno potłuc czy uszkodzić w inny sposób. Ponieważ nie rozgrzewają się do bardzo wysokich temperatur, nie stanowią tak dużego zagrożenia pożarowego, jak ich tradycyjny odpowiednik. Niniejszy tekst opisuje tylko kilka najważniejszych z punktu widzenia użytkownika zalet żarówek LED. Inne korzyści wynikające ze stosowania tej technologii to m.in. łatwość skupienia wiązki światła, możliwość świecenia na określony kolor czy brak emisji UV.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.