Artykuł sponsorowany

Znaczenie proekologicznych opakowań dla pokolenia milenium

Znaczenie proekologicznych opakowań dla pokolenia milenium

Pokoleniem milenium nazywamy osoby urodzone w ostatnim 15-leciu XX wieku. Uznaje się je za pewne siebie, roszczeniowe, nastawione na sławę, ale trochę leniwe, ponieważ wszystko, co mają dziedziczą w spadku po rodzicach, którzy dorobili się ciężką pracą. Dzięki temu bardziej korzystają z życia i przekładają moment usamodzielnienia się. Pokolenie milenium jest jednak bardzo świadome – często angażuje się w akcje charytatywne, śledzi informacje o zagrożeniach związanych z terroryzmem i zmianami klimatu, postępuje bardziej ekologicznie. Jest to znakomita okazja, którą mogą wykorzystać producenci proekologicznych opakowań, z których korzysta coraz większą część „milenialsów”.

„Milenialsi” jako cenna grupa nabywcza

Pokolenie milenium stanowi obecnie ok. 33% zatrudnionych w Europie i jest kluczową grupą docelową dla sprzedawców towarów i usług. Są bardziej „cyfrowi” niż pokolenie ich rodziców, co przekłada się na nawyki zakupowe, ponieważ przed nabyciem towarów chętnie zasięgają opinii w Internecie lub sami zamieszczają stosowne recenzje. W większości są również świadomi problemów związanych z ochroną środowiska i wybierają mądrą konsumpcję związaną z zakupami produktów marek przyjaznych dla środowiska, nawet kosztem wyższej ceny.

Z ekologią za pan brat

Aż 4 na 5 „milenialsów” zwraca uwagę na opakowanie podczas podejmowania decyzji zakupowych, a 85% uważa, że jest to istotny element wizerunku marki.

Osoby z tego pokolenia uważają papier i tekturę za najbardziej ekologiczne tworzywo, co jest cenną wskazówką dla producentów towarów, którzy chcą pozyskać „milenialsów” jako swoich klientów – zauważa właściciel firmy ABC-PAK, która zajmuje się produkcją naczyń jednorazowego użytku wykonanych z najwyższej jakości tektur litych.

Decydującym impulsem zakupowym nierzadko stają się atrakcyjne i ekologiczne opakowania, dlatego ich projektanci z branży detalicznej wymyślają coraz nowsze pomysły, aby przyciągnąć uwagę klientów. Wyróżnienie się opakowaniem na półce sklepowej nabiera bowiem całkiem nowego znaczenia. Papier lub tektura przyciąga w pierwszej kolejności „milenialsów” – świadomych konsumentów, dlatego szacowany potencjał wzrostu sprzedaży produktów z opakowaniami produkowanymi z odnawialnych surowców, może wynosić 2-4%.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.