Artykuł sponsorowany

Co warto sprawdzić odbierając samochód od mechanika?

Co warto sprawdzić odbierając samochód od mechanika?

Oddanie auta do mechanika może nieść za sobą spore ryzyko. Jeżeli nie korzystamy z usług zaufanego miejsca, skutkować to może licznymi, trudnymi do wykrycia oszustwami. Jednak w każdym warsztacie zdarzają się niedopatrzenia i drobne błędy, które warto skonsultować i omówić z mechanikiem. Podpowiadamy, na co zwrócić szczególną uwagę przy odbiorze samochodu z naprawy, aby być zadowolonym z usługi i zminimalizować ryzyko oszustwa.

Przed oddaniem auta do mechanika

Aby nie podejmować zbędnego ryzyka, warto jest najpierw odwiedzić wybrany warsztat i przeprowadzić krótką rozmowę z jego przedstawicielem. Dzięki temu będziemy mogli zorientować się w jego podejściu do klienta i ocenić w jakimś stopniu jego pracę. Warto jest zapytać o spisanie swoistej umowy, ceny usług oraz rodzaj używanych części samochodowych. Wizyta taka z pewnością nie da nam gwarancji zadowolenia, uczciwości i wysokiej jakości wykonywanych usług, jednak pozwoli nam dokonać wstępnej oceny. Stosując jednak zasadę ograniczonego zaufania, po odbiorze auta od mechanika należy dokładnie je sprawdzić.

Przy odbiorze samochodu

Jazda próbna – przede wszystkim dobrze jest wykonać jazdę próbną przy odbiorze samochodu od mechanika, w celu zweryfikowania, czy zgłoszona usterka rzeczywiście jest naprawiona oraz czy nie pojawiły się inne nieprawidłowośc,i których wcześniej nie było. Poziom płynów – w przypadku, gdy naprawa dotyczyła układu hamulcowego, chłodzenia lub smarowania powinniśmy skontrolować poziom płynów, a także zwrócić uwagę, czy nasze auto nie ulega przegrzaniu podczas jazdy Rachunek lub faktura
przy odbiorze auta powinniśmy dokładnie przestudiować otrzymany rachunek lub fakturę. Jest to nie tylko podstawa do złożenia reklamacji, ale pozwoli nam również przedstawić nasze ewentualne wątpliwości dotyczące wykonanych usług, czy użytych części- podpowiada ekspert z firmy P 'mix Moto Punkt.
Gwarancja – należy nam się, szczególnie jeżeli podzespoły w aucie zostały wymienione na nowe. Niestety możemy spotkać się z sytuacją, że mechanik używając tanie części o niskiej jakości, podaje o wiele wyższą cenę do zapłaty, niż faktyczna wartość danych elementów Zużyte podzespoły – odbierając auto z naprawy, mechanik powinien oddać nam nasze stare podzespoły. Będzie to świadczyło o tym, iż zostały faktycznie wymienione – w przeciwnym wypadku ryzykujemy, że możemy zostać oszukani, a elementy, które powinny zostać poddane wymianie są jedynie naprawione, co będzie skutkowało perspektywą kolejnej wizyty w serwisie samochodowym w ciągu krótkiego czasu Układ hamulcowy – zdarza się, iż elementy układu hamulcowego, które zostały wymienione, muszą się „dotrzeć”. Przez ten czas istnieje możliwość, iż hamulce będą słabiej działały. Warto to sprawdzić i skonsultować swoje wątpliwości z mechanikiem. Zabrudzenia i zarysowania – może zdarzyć się, że mechanik podczas swojej pracy nie stosuje żadnych zabezpieczeń, co skutkować będzie zabrudzeniem na fotelach lub tapicerce. W niektórych przypadkach możemy spotkać się z zarysowaniami lub wgnieceniami na karoserii – dlatego powinniśmy zwrócić na ten czynnik uwagę, przed odbiorem auta z serwisu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.