Formy leasingu motocykli
Marzysz o własnym motocyklu, ale nie dysponujesz odpowiednimi środkami na jego zakup? Nie oznacza to wcale, że musisz z niego rezygnować. Możesz zdecydować się na leasing motocykla i cieszyć się z posiadania własnej maszyny. Jak leasing wygląda w praktyce? Jakie warunki trzeba spełnić? Czy to jest korzystne rozwiązanie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule.
Co musisz wiedzieć, nim się zdecydujesz?
Motocykle, podobnie jak samochody, można brać w leasing. Nim jednak zdecydujesz się na to, aby skorzystać z takiego rozwiązania, warto abyś wiedział o kilku ważnych rzeczach. Jakich? Jak wyjaśnia nasz rozmówca z Autoryzowanego Serwisu i Salonu Kawasaki w Krakowie:Przede wszystkim musimy wiedzieć, że w leasing warto wziąć nowy motor, model demonstracyjny lub taki motocykl, który nie liczy więcej niż 2-3 lata. Dlaczego? Otóż w wymienionych wyżej przypadkach możemy uzyskać leasing w dobrej, rynkowej cenie. Dalej warto wiedzieć, iż wkład własny zaczyna się od 10%. Większość leasingodawców jednak zazwyczaj oczekuje min. 20% wpłaty. Leasing motocykla trwa krócej niż leasing auta, z uwagi na różnicę w cenie – samochody są droższe. Średnio okres leasingu wynosi od 2 do 3 lat, a raty są stosunkowe niskie. Jeśli zaś chodzi o możliwość odliczenia od podatków, to zasady obowiązujące przy leasingu motoru są takie same, jak przy leasingu samochodu osobowego.
Jak wygląda procedura?
Kolejny krok stanowi przygotowanie odpowiednich dokumentów. Do wniosku o przyznanie leasingu musimy przedstawić fakturę „pro forma”, poświadczającą zakup motocykla, informacje o tym, jakie wyposażenie posiada wybrana przez nas maszyna, wypełniony wniosek leasingowy i wreszcie niektórzy spośród leasingodawców wymagają również dokumentów finansowych.Jakie to są koszty?
Myśląc o kosztach, związanych z leasingiem motocyklu, z całą pewnością należy brać pod uwagę koszty ubezpieczenia. Każdy przedmiot leasingu podlega bowiem ubezpieczeniu. Każdy leasingodawca zaś oczekuje pełnego pakietu OC, AC oraz NNW. Jeszcze do niedawna pakiety ubezpieczeniowe były bardzo kosztowne. Ich cena osiągała nawet 10-20% wartości motocykla w skali roku, co skutecznie zniechęcało potencjalnych leasingobiorców. Obecnie jednak można znaleźć i takie oferty, w których ubezpieczenie wyniesie nas maksymalnie 5% wartości motocykla rocznie. Leasingodawcy oferują możliwość ubezpieczenia. Pamiętajmy jednak o tym, aby sprawdzić, czy jest ona dla nas korzystna. Być może istnieje inna oferta na rynku, która będzie mniej kosztowna i bardziej dla nas dogodna, np. u dilera motocykli bądź naszego agenta ubezpieczeniowego. Kiedy zdecydujemy się na ubezpieczenie zewnętrzne, wówczas firma leasingowa naliczy opłatę manipulacyjną, która najczęściej waha się w przedziale od 200 zł do 300 zł netto rocznie – co także należy wziąć pod uwagę. Kolejnymi kosztami, jakie będziemy musieli ponieść, są koszty związane z rejestracją pojazdu. Wynoszą one zazwyczaj ok. 350 zł netto. Na koniec informacja o tym, jakie są koszty leasingu motoru. Tutaj, podobnie jak w sytuacji leasingu samochodu osobowego, koszty wynoszą średnio 3-4% odsetek za każdy rok trwania leasingu. Naturalnie uzależnione są one od wysokości wkładu własnego. Im większy jest bowiem wkład własny, tym niższe mogą być koszty leasingu.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana