Artykuł sponsorowany

Najczęstsze przyczyny awarii układu kierowniczego

Najczęstsze przyczyny awarii układu kierowniczego

Od sprawności układu kierowniczego w samochodzie uzależnione jest nasze bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Oto, co powinniśmy wiedzieć o awariach tego układu oraz ich przyczynach.

Zużycie końcówek układu kierowniczego

Niezależnie od tego, na jakim rodzaju przekładni oparty został układ kierowniczy naszego auta – czy będzie to przekładania zębatkowa, ślimakowa, globoidalna czy śrubowo-kulkowa – jego końcówki mogą ulec zużyciu. Jest to dość powszechna usterka, objawiają się charakterystycznymi stukaniami, dochodzącymi z komory silnika podczas skręcania. Możemy wymienić je samodzielnie, jednak nawet wtedy warto udać się do warsztatu na ustawienie geometrii kół.

Uszkodzony przegub krzyżakowy kolumny kierowniczej

To kolejny awaria, która objawia się stukami z komory silnika, do których dochodzi również pogorszenie precyzji układu kierowniczego. W tym przypadku już raczej nie poradzimy sobie sami, konieczne jest oddanie samochodu do serwisu, w którym wadliwy element zostanie wymieniony. Również po tego typu naprawie konieczne jest ustawienie geometrii kół.

Wyszczerbienie zębów listwy przekładni kierowniczej

Awaria ta objawia się bardzo wyraźnym luzem na kierownicy lub dobrze wyczuwalnym przeskokiem w centralnym jej ustawieniu. Występuje między innymi przy dużych przebiegach. -Naprawa może polegać na wymianie maglownicy lub jej regeneracji, choć należy pamiętać, że druga opcja jest tylko niewiele mniej kosztowna. Dlatego w większości przypadków zużytego maglownice są wymieniane – wyjaśnia przedstawiciel firmy Auto Układ.

Najczęstsze objawy uszkodzenia układu kierowniczego

Każde zakłócenie w pracy układu kierowniczego spowodowane jest przez jakąś jego wadę lub usterkę. Uważnie kontrolując prace koła kierownicy oraz reakcje samochodu jesteśmy w stanie stwierdzić, że coś jest nie tak:
  • Luzy na kole – świadczą o zużytych końcówkach drążków kierowniczych lub przegubu dolnego wahacza albo o uszkodzonym kole zębatym w przekładni kierowniczej
  • Trudności w obracanie kierownicą – najczęściej są symptomem, uszkodzenia pompy wspomagania, zatartych przegubów kulowych, źle ustawionej geometrii kół lub uszkodzone przekładni kierowniczej
  • Drganie i wibrowanie kierownicy – jeśli zauważymy taki objaw, oznacza to między innymi, że możemy mieć niedokręcone koło, uszkodzone zawieszenia lub zużyty przegub kulowy wahacza
  • Ściąganie auta na bok – jeśli po puszczeni kierownicy na prostej, równiej drodze zauważymy, że auto samo zbacza z kursu, oznaczać to może uszkodzone zawieszenie, złą geometrię kół lub po prostu zbyt niskie ciśnienie w kołach.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.