Artykuł sponsorowany

Naprawa bezgotówkowa autokarów w świetle przepisów

Naprawa bezgotówkowa autokarów w świetle przepisów

Gdy dochodzi do kolizji, naprawy pojazdu poszkodowanego są opłacane przez ubezpieczyciela sprawcy zdarzenia drogowego. Można wybierać między gotówkową i bezgotówkową naprawą. Dotyczy to też autokarów. Co przepisy mówią o bezgotówkowych naprawach autokarów i na czym polega ta procedura? Czy jest korzystniejsza od tradycyjnej gotówkowej likwidacji szkody?

Na czym polega bezgotówkowa naprawa autokarów?

Bezgotówkowa naprawa jest jednym ze sposobów na likwidację szkody komunikacyjnej. Sprawca kolizji jest obciążany kosztami naprawy uszkodzonego pojazdu, a środki na ten cel pochodzą z jego polisy OC. W wariancie gotówkowym poszkodowany zwraca się do ubezpieczyciela sprawcy o odszkodowanie, którego wysokość jest szacowana na podstawie udokumentowanych szkód. Dokumentację uszkodzeń pojazdy mogą sporządzić obie zainteresowane strony, a także policjanci wezwani na miejsce zdarzenia. Najbardziej miarodajna jest jednak ocena serwisu, któremu powierzono diagnostykę uszkodzonego w kolizji auta. Wszystkie zgromadzone informacje są przesyłane do towarzystwa ubezpieczeniowego, a następnie poszkodowany czeka na decyzję i wypłatę odszkodowania.
Bezgotówkowa naprawa autokarów skraca procedurę do niezbędnego minimum – mówi specjalista z Bus Service. – Polega ona na tym, że serwis współpracujący z towarzystwem ubezpieczeniowym wykonuje naprawę, a następnie zwraca się do ubezpieczyciela o zwrot jej kosztów. W ten sposób naprawa jest przeprowadzana praktycznie od ręki. W przypadku busów jest to szczególnie ważne, bo każdy dzień, kiedy bus nie kursuje, to straty finansowe. To rozwiązanie dla kierowców, którzy chcą mieć problem szybko z głowy i wolą sprawny pojazd niż gotówkę otrzymywaną na konto.

Zalety bezgotówkowej naprawy autokarów

Naprawy bezgotówkowe są coraz chętniej wybieraną formą likwidacji szkody po zdarzeniu drogowym. Nic dziwnego, zważywszy na fakt, że to rozwiązanie ma wiele zalet:
  • Mniej formalności. Ponieważ serwis kontaktuje się bezpośrednio z towarzystwem ubezpieczeniowym, poszkodowany nie musi sobie zaprzątać głowy papierologią. Serwis bierze na siebie: oględziny, przygotowanie pełnej dokumentacji, sporządzenie kosztorysu, zamówienie części, naprawę pojazdu oraz ściągnięcie należności.
  • Szybka likwidacja szkody. W wariancie tradycyjnym poszkodowany musi czekać na wypłacenie odszkodowania. Jeśli nie może naruszyć budżetu i pokryć kosztów naprawy z własnej kieszeni, jest pozbawiony sprawnego pojazdu. Naprawa bezgotówkowa nie wymaga wykładania pieniędzy przez poszkodowanego ani czekania na przelew z towarzystwa ubezpieczeniowego. Po prostu naprawiasz i jeździsz!
  • Wysokość odszkodowania adekwatna do uszkodzeń. Środki pochodzące z polisy sprawcy pokrywają cały koszt naprawy pojazdu, ponieważ wycena szkody leży po stronie serwisu współpracującego z ubezpieczycielem. Nie ma więc mowy o zaniżaniu wartości odszkodowania – pieniędzy jest dokładnie tyle, ile trzeba, aby przywrócić sprawność autokarowi.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.