Artykuł sponsorowany

Nieprzeciętna klasa średnia. Mercedes klasy C

Nieprzeciętna klasa średnia. Mercedes klasy C

Mercedes Klasy C – choć uznawany za pojazd klasy średniej – kryje w sobie urok charakterystyczny dla najbardziej luksusowych przedstawicieli czterech kółek spod znaku Daimlera. Dowodzi tego m.in. najnowszy model W205.

Niewielka forma – wielki sukces

Klasa C Mercedes-Benz zadebiutowała na rynku w 1993 r., jako linia samochodów kompaktowych, stanowiących zastępstwo dla produkowanego dotychczas modelu 190 (W201). Pojazdy oznaczone literką ,,C” należały do najmniejszych z całej oferty Mercedesa, aż do debiutu Klasy A w roku 1997. Mimo małych rozmiarów, szybko zyskały sympatię klientów. Po debiucie I generacji – C-klasowego sedana W202, musieliśmy poczekać 7 lat, do ukazania się II generacji i modelu W203 (2000 r.). Od 2002 r. Klasę C zaopatrzono w napęd 4Matic (na wszystkie koła), w 2007 roku ukazała się III generacja (W204), a w 2014 r. najnowsza – IV (W205).

Ewolucja stylu

Mercedes Klasy C był dostępny początkowo wyłącznie w wersji sedan i kombi. Uległo to zmianie wraz z pojawieniem się na rynku modelu W203, dostępnego w wersji coupé, która po faceliftingu dała początek nowej linii – Mercedes-Benz Klasy CLC.
Model ten produkowany był do 2011 roku, kiedy został zastąpiony Klasą C W204 – z nadwoziem typu coupé – komentuje ekspert warszawskiego salonu Mercedes-Benz.

Czasy obecne

Najnowszy przedstawiciel Mercedesa Klasy C – czyli W205 – ujrzał światło dzienne w 2014 roku. Samochód ujął miłośników motoryzacji zastosowanymi w nim, nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. To właśnie w tym modelu zadebiutowała płyta podłogowa MRA (Modular Rear-drive Architecture), stanowiąca przyszłościową platformę dla większych, tylnonapędowych pojazdów Daimlera. Jest ona niemal w 50% wykonana z aluminium, dzięki czemu nowa Klasa C osiąga masę blisko 50 kg lżejszą, względem poprzedniczki. Auto jest również dłuższe i szersze, przez co wyraźnie ,,okrzepło”, stając się pełnowartościowym Mercedesem – pomniejszoną Klasą S. Klasę S przywodzi na myśl również klimat wnętrza kabiny. Znajdziemy tam wszelkie oznaki luksusu – tapicerkę z ekologicznej skóry obszytej nicią, nowoczesny system multimedialny oraz komplet systemów bezpieczeństwa i wspomagania. Nie brak nawet tak szczegółowych rozwiązań, służących komfortowi podróży, jak automatyczne przełączanie nawiewu na obieg zamknięty, w momencie wjazdu samochodu do tunelu. W chwili obecnej, Mercedes W205 jest dostępny w 12 konfiguracjach silnikowo-napędowych. Samych rodzajów zawieszenia mamy do dyspozycji aż 5! Nie będzie przesadą twierdzenie, że w tym pojeździe każdy znajdzie coś dla siebie. Więcej o Klasie C dowiedzą się Państwo, odwiedzając autoryzowany salon Mercedes-Benz w Warszawie lub innym mieście na terenie Polski.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.