Okresowe przeglądy stanu karoserii samochodu

Regularne przeglądy stanu nadwozia samochodu są podstawą rozpatrywania udzielonej przez producenta gwarancji. Jednak sama kwestia egzekwowania gwarancji oraz zakres czynności dokonywanych podczas przeglądu są częstym tematem ożywionych dyskusji.

przeglady stanu karoserii

Producenci samochodów osobowych oferują swoim klientom dwa rodzaje gwarancji na nadwozie: gwarancji na lakier i gwarancji na perforację – wyjaśnia nasz rozmówca z serwisu Auto Efekt.

Takie rozdzielenie udzielanych gwarancji na karoserię daje producentom bardzo duże możliwości, jeśli chodzi o odrzucenie twojego wniosku. Sprawdź, co zrobić, aby uniknąć nieprzyjemnych i kosztownych niespodzianek.

Najważniejsze są przeglądy

Najważniejszym warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest dowód na regularnie i czasowo wykonywane przeglądy lakiernicze. Bez takiego potwierdzenia właściciel samochodu nie ma żadnych podstaw do wystąpienia o pokrycie kosztów naprawy karoserii.

Musimy tutaj pamiętać, że czym innym są gwarancje na powlokę lakierniczą i perforację. Ta pierwsza dotyczy wyłącznie wad fabrycznych lakieru i obowiązuje zwykle przez okres taki, jak gwarancja na całe auto. Gwarancja na perforację obejmuje ubytki korozyjne, które powstały od wewnątrz i przebiły na powierzchnię. W praktyce znacznie częściej udaje się uzyskać zwrot kosztów naprawy w przypadku perforacji.

Jak często poddawać karoserię przeglądowi?

Jak wspomnieliśmy wcześniej, warunkiem zachowania gwarancji jest terminowe wykonywanie przeglądów.

Przegląd karoserii powinien towarzyszyć kompleksowemu, dorocznemu przeglądowi auta, jednak harmonogram może różnić się w zależności od marki. Dlatego koniecznie sprawdź terminy zalecane przez producenta w książce samochodu – radzi ekspert z zakładu Auto Efekt.

Radzimy też dokładne zapoznanie się z warunkami gwarancji producenckiej, może bowiem okazać się, że ostre wymagania praktycznie uniemożliwią ubieganie się o zwrot kosztów ewentualnej naprawy. W takich sytuacjach najlepszym pomysłem jest poddanie karoserii dodatkowemu zabezpieczeniu antykorozyjnemu.