Czy warto regenerować reduktor?

Reduktor jest dodatkową przekładnią, która jest umieszczona za skrzynią biegów. Jest ona sterowana odrębnym układem – najczęściej za pomocą lewarka umieszczonego obok dźwigni zmiany biegów. Do czego służy ten element oraz czy warto go regenerować? Zapraszamy do przeczytania artykułu, w którym dodatkowo podpowiemy, gdzie można skorzystać z usługi regeneracji reduktorów.

Jaką rolę pełni reduktor i czy warto go regenerować?

Zadaniem reduktora jest redukcja ilości obrotów i wzrost momentu obrotowego – wykonuje pracę taką, jak poszczególne przełożenia w skrzyni biegów. Przydaje się zwłaszcza w samochodach terenowych, ponieważ ułatwia jazdę na bezdrożach, przy niższych prędkościach. Przydaje się podczas pokonywania stromych podjazdów i zjazdów oraz w trakcie jazdy po kopnym piachu. Pierwszy bieg może być zbyt szybki do jazdy w terenie, ale włączenie reduktora sprawia, że będzie się z niego korzystało bardzo rzadko.

Jeżeli zauważymy drobne usterki w pracy reduktora, np. dziwne dźwięki lub wibracje, jest to znak, że należy przyjrzeć się temu elementowi nieco bliżej. Pytanie brzmi: czy warto regenerować reduktor, czy lepiej od razu kupić nowy? Niektórzy kierowcy są zwolennikami pierwszej opcji, część pewnie będzie upierała się przy zakupie.

Gdzie można skorzystać z usług regeneracji reduktorów?

Z reguły w tym mechanizmie nie psuje się cały zespół, ale jego poszczególne podzespoły, dlatego warto zregenerować elementy, które są do uratowania i wstrzymać się z kupnem nowej części. Zawsze można skontaktować się z mechanikiem, który oceni, co zrobić w takiej sytuacji. Zdarzają się przypadki, że oryginalne części nie występują w sprzedaży, ale w serwisach samochodowych często można dostać odpowiednie zamienniki – wyjaśnia serwisant z firmy Peter Renz, która specjalizuje się w naprawach gwarancyjnych i pogwarancyjnych manualnych oraz automatycznych skrzyni biegów.

Ponadto serwisuje podzespoły reduktorów, przekładni kierowniczych, pomp wspomagania, przystawek odbioru mocy, przednich osi, tylnych mostów napędowych i innych elementów pojazdów mechanicznych.

Od 1992 roku Peter Renz jest generalnym przedstawicielem i autoryzowanym dystrybutorem, a także serwisem koncernu ZF Friedrichshafen AG, który jest największym europejskim producentem mechanicznych i automatycznych skrzyń biegów. Dzięki temu oraz swojemu wieloletniemu doświadczeniu i dostępowi do nowoczesnych technologii i wiedzy technicznej zapewnia fachową pomoc w zakresie doboru komponentów ZF do maszyn i pojazdów.