Wpływ marki Toyota na rozwój międzynarodowego rynku samochodowego

Toyota jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Samochody Toyoty kojarzymy z nowoczesnością, wysoką jakością, imponującym designem i niekwestionowanym bezpieczeństwem. Stworzenie takiego wizerunku marki nie mogło być wynikiem naśladownictwa. Toyota to lider, który buduje swój biznes na samodzielnie wypracowanych regułach, śmiało zdobywa nowe tereny i wytycza ścieżki, którymi chętnie podążają inni.

toyota

Wartość Toyota Motor Corporation szacowana jest na ponad 42 mld dolarów, co oznacza, że firma nie ma sobie równych na świecie i z łatwością wyprzedza nawet najlepsze niemieckie brandy – opowiada nasz rozmówca z autoryzowanego salonu Toyota Konsek Rybnik. Ta miażdżąca przewaga wynika z wielu przyczyn, jednak ogólny kierunek działania firmy wyznacza filozofia wypracowana jeszcze przez jej założycieli.

Konkurent godny naśladowania

Główną ideą przyświecającą założycielom Toyoty jest śmiałość w przekraczaniu granic i stałe dążenie do doskonalenia. Toyota nigdy nie zadowala się raz osiągniętym zwycięstwem, każdy sukces jest punktem wyjścia do kolejnych innowacji. Ciągłe poszukiwanie usprawnień i podnoszenie kwalifikacji, określane słowem Kaizen,  to jeden z podstawowych elementów filozofii Toyota Way. Właśnie dzięki niemu Toyota zawsze wyprzedza o krok swoich konkurentów i jako pierwsza proponuje swoim klientom najnowocześniejsze rozwiązania.

Japońska marka podbija świat

Bardzo dynamiczny rozwój Toyoty w rodzinnej Japonii przypadł na okres powojenny. Efektowne wyniki w kraju zachęciły Toyotę do ekspansji rynków zagranicznych. Wysoka jakość samochodów sprawiła, że w latach 60. XX wieku globalny sukces Toyoty można już było traktować jako pewny. Pierwszym zagranicznym rynkiem zbytu marki były Stany Zjednoczone, gdzie do roku 2004 Toyota osiągnęła wynik sprzedaży 2 mln samochodów rocznie!

Toyota w Europie

Niemal równolegle rozpoczęła się dystrybucja samochodów Toyoty w Europie. Pierwsze modele wyjechały na drogi Danii w 1963 roku. Mimo dużych różnic kulturowych Japończycy szybko znaleźli odpowiednie metody dopasowania swojej oferty do potrzeb lokalnego rynku, zarówno pod kątem produkcji, jak i obsługi klienta. Po raz kolejny otwarte podejście do otaczającego świata pozwoliło Toyocie osiągnąć spektakularny sukces – mówi specjalista z salonu Toyota Konsek Rybnik.

Obecnie samochody Toyoty w krajach europejskich uznawane są za najbardziej niezawodne, a poziom obsługi klienta nie ma sobie równych. Salony Toyota Motors Company znajdują się w 48 krajach Starego Kontynentu, a sieć sprzedaży tworzy ponad 3 tys. punktów. Warto wspomnieć, że  koncern zajmuje się produkcją i dystrybucją kilku różnych marek, a wśród nich są takie luksusowe auta jak Lexus i Subaru.