Artykuł sponsorowany

Wpływ marki Toyota na rozwój międzynarodowego rynku samochodowego

Wpływ marki Toyota na rozwój międzynarodowego rynku samochodowego

Toyota jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Samochody Toyoty kojarzymy z nowoczesnością, wysoką jakością, imponującym designem i niekwestionowanym bezpieczeństwem. Stworzenie takiego wizerunku marki nie mogło być wynikiem naśladownictwa. Toyota to lider, który buduje swój biznes na samodzielnie wypracowanych regułach, śmiało zdobywa nowe tereny i wytycza ścieżki, którymi chętnie podążają inni.

Wartość Toyota Motor Corporation szacowana jest na ponad 42 mld dolarów, co oznacza, że firma nie ma sobie równych na świecie i z łatwością wyprzedza nawet najlepsze niemieckie brandy – opowiada nasz rozmówca z autoryzowanego salonu Toyota Konsek Rybnik. Ta miażdżąca przewaga wynika z wielu przyczyn, jednak ogólny kierunek działania firmy wyznacza filozofia wypracowana jeszcze przez jej założycieli.

Konkurent godny naśladowania

Główną ideą przyświecającą założycielom Toyoty jest śmiałość w przekraczaniu granic i stałe dążenie do doskonalenia. Toyota nigdy nie zadowala się raz osiągniętym zwycięstwem, każdy sukces jest punktem wyjścia do kolejnych innowacji. Ciągłe poszukiwanie usprawnień i podnoszenie kwalifikacji, określane słowem Kaizen,  to jeden z podstawowych elementów filozofii Toyota Way. Właśnie dzięki niemu Toyota zawsze wyprzedza o krok swoich konkurentów i jako pierwsza proponuje swoim klientom najnowocześniejsze rozwiązania.

Japońska marka podbija świat

Bardzo dynamiczny rozwój Toyoty w rodzinnej Japonii przypadł na okres powojenny. Efektowne wyniki w kraju zachęciły Toyotę do ekspansji rynków zagranicznych. Wysoka jakość samochodów sprawiła, że w latach 60. XX wieku globalny sukces Toyoty można już było traktować jako pewny. Pierwszym zagranicznym rynkiem zbytu marki były Stany Zjednoczone, gdzie do roku 2004 Toyota osiągnęła wynik sprzedaży 2 mln samochodów rocznie!

Toyota w Europie

Niemal równolegle rozpoczęła się dystrybucja samochodów Toyoty w Europie. Pierwsze modele wyjechały na drogi Danii w 1963 roku. Mimo dużych różnic kulturowych Japończycy szybko znaleźli odpowiednie metody dopasowania swojej oferty do potrzeb lokalnego rynku, zarówno pod kątem produkcji, jak i obsługi klienta. Po raz kolejny otwarte podejście do otaczającego świata pozwoliło Toyocie osiągnąć spektakularny sukces – mówi specjalista z salonu Toyota Konsek Rybnik.

Obecnie samochody Toyoty w krajach europejskich uznawane są za najbardziej niezawodne, a poziom obsługi klienta nie ma sobie równych. Salony Toyota Motors Company znajdują się w 48 krajach Starego Kontynentu, a sieć sprzedaży tworzy ponad 3 tys. punktów. Warto wspomnieć, że  koncern zajmuje się produkcją i dystrybucją kilku różnych marek, a wśród nich są takie luksusowe auta jak Lexus i Subaru.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.