Jak dbać o porządek w biurze?

Biuro jest miejscem pracy wielu ludzi. Spędzamy w nim długie godziny, pracując od poniedziałku do piątku, a kiedy trzeba, również w weekendy. Dlatego powinno być uporządkowane – chaos często przeszkadza i nie pozwala się skupić. Tylko niektóre osoby mogą się skoncentrować mimo rozgardiaszu na biurku. W jaki sposób wobec tego dbać o porządek w miejscu pracy? Przyda się kilka gadżetów.

Teczki i organizery

Na biurku najczęściej leży stos dokumentów. Pojedyncze papiery łatwo jest zgubić. Dlatego potrzebujemy miejsca, gdzie będziemy mogli je poukładać. Potrzebne są teczki i organizery, najlepiej różnokolorowe. Dzięki temu poukładamy dokumenty według potrzeb, usprawniając swoją pracę – komentuje nasz rozmówca z firmy MM Partners. Od razu, kiedy spojrzymy na jakąś teczkę, będziemy wiedzieć, co się w niej znajduje. Szczególnie, jeśli dokładnie je podpiszemy. Zadbaj o ergonomię i poukładaj materiały zgodnie z częstością ich używania.

Pojemniki i półki na dokumenty

Teczki można poukładać w specjalne pojemniki bądź półki na dokumenty. Zapewniają porządek i warto w nie powkładać materiały, które zawsze powinniśmy mieć pod ręką. Półki na dokumenty pozwalają ujarzmić bałagan na biurku. Najlepiej, aby znajdowały się w strefie widzenia. Kiedy skończymy z nimi pracę, możemy schować je do szafy i do pojemnika włożyć kolejne papiery, nad którymi teraz trzeba popracować.

Segregatory i inne akcesoria

Porządek w biurze pozwolą utrzymać także segregatory oraz inne akcesoria, w tym przekładki czy koszulki na dokumenty, które znajdziemy w sklepach z artykułami biurowymi. Warto się w nich na bieżąco zaopatrywać, aby pomóc swoim pracownikom w organizacji miejsca pracy i swobodnego wykonywania obowiązków. Niektórzy potrzebują małej, inni nieco większej przestrzeni, ale jedno jest pewne – musi być ona czysta i uporządkowana.