Artykuł sponsorowany

Dobry księgowy gwarantem usprawnienia działalności przedsiębiorstwa

Dobry księgowy gwarantem usprawnienia działalności przedsiębiorstwa

Prowadzisz własną firmę. Ilość spraw, o których musisz pamiętać, przekracza możliwości jednej głowy. Do tego niedopilnowanie niektórych może powodować poważne konsekwencje. Terminowość przepływu dokumentów czy wpłat dla niektórych urzędów typu ZUS czy Urząd Skarbowy to sprawy, których niedopilnowanie może mieć poważne konsekwencje.

W czym dobry księgowy może cię wesprzeć?

Jednym z trendów bardzo usprawniających zarządzanie przedsiębiorstwem jest delegowanie swoich obowiązków. Wtedy sprawy bieżące nie zajmują całego twojego czasu i możesz się skupić na strategicznym zarządzaniu i wizjonerskim kierowaniu swoją firmą. Jedną z dziedzin, która jest bardzo czasochłonna i spokojnie można ją zlecić na zewnątrz, jest szeroko pojęta księgowość. Zewnętrzny księgowy może prowadzić księgi handlowe, książki przychodów i rozchodów, przygotować sprawozdania finansowe czy roczne rozliczenie działalności. Wykwalifikowany fachowiec również jest w stanie wesprzeć doradztwem w zakresie deklaracji podatkowych,  optymalizacji podatków, rozliczeń publicznoprawnych. Pomoże też w zakresie zakładania i rejestracji działalności gospodarczej, zgłoszeń aktualizacyjnych i identyfikacyjnych. Jeśli miałeś szczęście i mądrze wybierałeś, nie musisz się już też troszczyć o sprawy kadrowe, bo możesz również zlecić księgowemu rozliczenia płacowe pracowników, rozliczenia z ZUS czy sporządzanie sprawozdań GUS. Jak widać warto rozważyć zatrudnienie dobrego księgowego, bo jego pomoc jest nieoceniona i zaoszczędzi ci mnóstwo czasu. A jak wiadomo ­– czas to pieniądz.

Jak wybrać dobrego księgowego?

Zdecydowałeś się rozważyć taką opcję, ale zupełnie nie masz pojęcia, w jaki sposób się zabrać do szukania. Jak radzi ekspert z  biura rachunkowego Sigma:
Najlepiej kierować się rekomendacjami i wybierać fachowców, których rzetelne podejście do obowiązków zaowocowało nawiązaniem przez nich wieloletniej współpracy z wieloma przedsiębiorstwami. Wtedy referencje są bardziej wiarygodne.
Można oczywiście popytać, czy ktoś wśród znajomych czy zaprzyjaźnionych firm nie poleca swojego księgowego. Innym rozwiązaniem jest sprawdzenie biur rachunkowych w swoim mieście. Biura takie mają tę przewagę nad księgowymi samodzielnie prowadzącymi działalność, że zatrudniają najczęściej zespół ludzi. Powierzając całą księgowość jednej osobie, możemy mieć problem w wypadku jej czy zdarzeń losowych w jej życiu. Często też wiedza tej osoby dotyczy jednej, bardzo konkretnej dziedziny. W wypadku biur rachunkowych mamy zawsze gwarancję ciągłości obsługi. Jeśli pojawią się jakieś kwestie nietypowe, istnieje większe prawdopodobieństwo, że w zespole pracowników znajdzie się ktoś, kto będzie dobrze wiedział, co zrobić w tym szczególnym przypadku. Zawsze też sprawdzajmy referencje od poprzednich klientów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.