Idealne stanowisko na targi – o czym warto pamiętać?

Targi to ważny dzień dla każdej firmy – w ich czasie możemy zaprezentować swój produkt lub usługi, nawiązać ważne kontakty biznesowe oraz zyskać nowych klientów. Niezbędnym elementem wszystkich targów są stanowiska firmowe. To właśnie one będą w tym dniu „twarzą” naszej firmy – atrakcyjnie urządzone stanowisko w dużym stopniu wpływa na to, jak będziemy postrzegani przez odwiedzających imprezę gości.

Od czego zacząć przygotowania do targów?

Jeśli już zgłosiliśmy się na targi i dopełniliśmy wszystkich formalności z organizatorem, powinniśmy rozpocząć przygotowania do imprezy. Im wcześniej to zrobimy, tym więcej będziemy mieli czasu na rozeznanie się w ofercie firm specjalizujących się w wykonywaniu stanowisk – tym samym zyskamy pewność, że wszystko co niezbędne zostanie przygotowane na wyznaczony termin i zgodnie z naszymi wytycznymi, czyli tzw. briefem. W briefie znajdują się wszystkie dane techniczne naszego przyszłego stanowiska: jego wymiary, wyposażenie, meble oraz przede wszystkich jego przeznaczenie. Niezwykle istotne jest określenie, w jakim celu w ogóle udajemy się na targi: czy zamierzamy zaprezentować na nich nasz nowy produkt, czy może nawiązać przydatne kontakty biznesowe. Stanowisko powinno odpowiadać naszym priorytetom. Rozmiar nie ma znaczenia – nawet małe stanowiska mogą w pełni spełnić swoją funkcję, o ile są dobrze przygotowane.

Co powinno znaleźć się na stanowisku?

Jak zostało wspomniane wyżej, stanowisko targowe powinno odpowiadać naszym potrzebom i celom, dla których w ogóle bierzemy udział w targach. Kilka przykładów:

  • Jeśli planujemy przeprowadzać długie rozmowy z potencjalnymi partnerami, stanowisko powinno posiadać wyznaczone miejsce, gdzie można usiąść i na spokojnie omówić wszystkie istotne kwestie współpracy.
  • Otwarte stanowiska są świetne, jeśli zależy nam na przyciągnięciu jak największej ilości klientów, którzy byliby zainteresowani kupnem produktu lub skorzystaniem z naszych usług. Nie zapomnijmy o przygotowaniu odpowiedniej ilości materiałów reklamowych, np. katalogów, które klienci mogą zabrać ze sobą.
  • Jeśli nasze produkty mają pojawić się na stoisku, powinniśmy zadbać o to, by goście mieli dość miejsca, by je obejrzeć. Nie powinni się oni tłoczyć przy maleńkich wystawach. Ponadto należy zadbać o odpowiednie oświetlenie – jest ono niezwykle ważne do eksponowania produktów takich jak biżuteria czy szkło.
  • Jeśli dysponujemy multimedialnymi prezentacjami produktów lub filmami reklamowymi, stanowisko powinno zostać wyposażone w sprzęt umożliwiający wyświetlenie ich, czyli przede wszystkim ekrany oraz okablowanie do podłączenia komputera.

Estetyka stanowiska to kwestia bardzo indywidualna. Warto zadbać o to, by stanowisko nie odstraszało swoim wyglądem, co nie znaczy, że powinno być na siłę upiększane. Jeśli już bierzemy udział w targach, warto uważnie obserwować stanowiska konkurencji oraz ich skuteczność. Nasze spostrzeżenia możemy przekazać firmie, która zajmuje się przygotowaniem naszego stanowiska targowego, by zostały one uwzględnione w przyszłym roku.

U kogo zamówić stanowisko?

Na polskim rynku istnieje kilka firm, specjalizujących się w przygotowywaniu stanowiska targowych. Jedną z nich jest firma AA Studio Kombiko, która ma w swoim portfolio stanowiska dla takich klientów jak CD Projekt, Komandor, Strabag czy Kiel.