Artykuł sponsorowany

Leasing pracowniczy do hipermarketów. Zalety rozwiązania

Leasing pracowniczy do hipermarketów. Zalety rozwiązania

Pojęcie leasingu zazwyczaj kojarzy się z samochodami, maszynami przemysłowymi lub budynkami, które przedsiębiorca wynajmuje na określonych zasadach od właściciela. Od kilkudziesięciu lat jest ono również wykorzystywane na rynku pracy jako jedna z form zatrudniania pracowników do konkretnych zadań. Obecnie w modzie jest leasing pracowniczy do hipermarketów.

Specyfika współczesnego rynku pracy

Pośrednictwo w poszukiwaniu pracy i pracowników jest znane i praktykowane od bardzo dawna. W drugiej połowie ubiegłego wieku jednak ograniczało się do poszukiwania osób bezrobotnych i wyznaczania im miejsca zatrudnienia. Wynajmowanie pracowników na godziny nie było praktykowane ze względu specyfikę przemysłu, w którym zakłady współpracowały ze sobą i często wymiana doświadczeń była standardem. Obecnie zdecydowanie zmieniły się warunki zatrudniania. Z jednej strony pracodawcy poszukują osób, które będą mogli zatrudnić na najkorzystniejszych warunkach. Z drugiej – w cenie jest zarówno pracownik wykwalifikowany, jak i ten, który chce wykonywać najprostsze prace porządkowe. Obszarem, w którym przepływ personelu jest bardzo dynamiczny, są hipermarkety. W placówkach handlowych istnieje zapotrzebowanie nie tylko na kasjerów czy personel sprzątający, zatrudniany w dni wolne od pracy. Są też potrzebne hostessy, specjaliści od marketingu i inne osoby, które okazjonalnie pomagają w organizacji promocji czy prezentacji. W takich sytuacjach z pomocą przychodzi leasing pracowniczy, który oferuje między innymi firma Embi specjalizująca się w usługach merchandisingowych.

Czym jest leasing pracowniczy? 

Pojęcie leasingu pracowniczego przez prawo pracy jest definiowane jako firma wypożyczania pracowników przez pracodawcę innemu pracodawcy na jednej z dwóch zasad: do wykonania konkretnego zadania lub na określony czas. Formalnie pracownik będący przedmiotem leasingu powinien wyrazić zgodę na bezpłatny urlop, którego firma macierzysta udziela mu na czas świadczenia usługi. W takim ujęciu korzystanie z leasingu jest zasadne wtedy, gdy zachodzi potrzeba zapewnienia dodatkowego wsparcia profesjonalisty z określonej dziedziny, wzmocnienia obsady na czas promocji, eventu, realizacji dużego zlecenia itp. W przypadku hipermarketów są to sytuacje, w których pojawia się sezonowe zapotrzebowanie na dodatkową obsługę kas (np. w okresach przedświątecznych) czy pozostały personel (np. w okresach urlopowych).  Praktycznym rozwiązaniem jest też możliwość wypożyczenia personelu sprzątającego, który – z uwagi na niskie wykształcenie i brak kwalifikacji – szczególnie często porzuca stanowisko, narażając pracodawcę na problemy. Zainteresowaniem cieszy się również stanowisko merchandisera.

Zalety leasingu pracowniczego dla hipermarketów

Leasing pracowniczy dla hipermarketów niesie wiele korzyści dla pracodawców. W okresie zwiększonego zapotrzebowania na personel nie muszą oni podpisywać długoterminowych umów czy zatrudniać personelu na okres próbny. Ponadto, pracodawca ma stały dostęp do poszukujących pracy w wielu specjalnościach i o różnych kwalifikacjach. Nie ma problemu z uzupełnieniem obsady kas na czas dłuższej choroby czy urlopu macierzyńskiego jednej z pracownic. Na zasadzie leasingu można też zatrudniać hostessy, które będą zachęcać klientów do kupowania jogurtu czy sprawdzać zdrapki podczas trwania loterii. Z kolei dla pracowników ta forma pracy pozwala na znalezienie płatnego zajęcia w czasie poszukiwania bardziej intratnego stanowiska czy uzupełniania kwalifikacji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.